Inlägg från: Andi Pandi |Visa alla inlägg
  • Andi Pandi

Kalmar-tråd

HelenR: Jasså är det din syster!

På öronfronten händer inte så mycket. Vi ska till Linköping så dom får kolla på honom. Men då är det plastikoperation dom ska kolla på. Men tror inte att dom gör något eftersom han är så liten. Sen tycker inte jag att själva ytterörat är så viktigt! Vill ju veta om det finns något innanför det missbildade örat som han kan höra med. Som det är nu så kan man ju inte se en ingång till hörselgången ens. Men för att kolla det vill dom söva honom och då måste han vara minst ett år.

Nina: Jag såg er i Östran!!! Ni var jättefina!!!
    Har nu oxå åkt på mjölkstockning, har du några tips???

• Andi Pandi

Nina: Tack för tipsen. Har inte haft någon feber så det har inte hunnit gå så långt. Så värme och massage verkar vara det som gäller.

Tufsan: Åh stackars dig som går och väntar. Jag tyckte dom sista veckorna var som år. Men den som väntar på något gott......!!!!

På tal om Neos öra......Vi tycker inte det gör så mycket. Det är mer släktingar som reagerar. Visst var man lite ledsen dom första dagarna men när vi fick reda på att det andra örat är helt ok så känns det inte så jobbigt. Eftersom han är född med det så vet han ju inget annat och utseende mässigt kan dom nog fixa det lätt. Men visst får man ont i magen när man tänker att dom kanske ska skära i honom. HU så hemskt.

Ja fika dax!!! Det är inte alls omöjligt att jag kommer men vågar inte säga till hundra procent. Skriver upp mig med ett frågetecken.

Lista FIKA:

Söndagen 5/12
    Aphrodite
    Tufsan
    Minname ???
    Andi Pandi???

• Andi Pandi

Oj fikalistan blev fel.........Här är den rätta!!!

Lista FIKA:

Söndagen 5/12
    Aphrodite
    Tufsan
    Minname???
    IceLizzie
    Nina
    Andi Pandi???

• Andi Pandi

Hmm eftersom det är skyltsöndag så borde fikastället på baronen vara öppet. Inga trappor, ingen rök och toa med skötbord finns. Tror att affärerna öppnar 12 när det är skyltsöndag. Detta ska kollas närmare...!!!

• Andi Pandi

Hej på er!
    Oj vad spännande för Tufsan. Håller tummarna.
    Vad gäller hjärna så räcker det med ett barn för att den ska försvinna!!
    Behövde aldrig skriva upp något förr men nu har jag noll koll.....!!

Här har det varit lite kaos. Neo är jätte förkyld. så vi åkte in till barnakuten. Kanske lite överdrivet men rädda första gångs föräldrar måste ju få sina nerver lugnade. Dom lyssnade lite på lungorna och skickade hem oss med lite goda råd. Men fy så hemskt för dom små när dom knappt kan andas. Hur är det med era små?? Är dom förkylda?? Inte dom i magarna förstås......!! =)

• Andi Pandi

Tycker koksalt droppar funkar rätt bra. Har även en 'snorsug' som faktiskt är helt ok. Ganska äckligt men vad gör man =-)
    Neo har oxå en del 'finnar' men det är väl rätt vanligt att det blir så när dom är runt 1månad.
    såg att äventyrsbadet har kurser i spädbarnsmassage. Någon som har testat?? Är det något att gå på? Dom har ju även babysim. Det kanske vore något att gå på.

• Andi Pandi

Helen: Tror jag läste att dom måste vara minst 8 veckor innan man kan börja på babysim. Vad gäller att sova i sin säng så gör han faktiskt det. Det funkar bäst för oss. Har haft honom i vår säng ibland men då får jag inte en blund. Är rädd att någon av oss ska rulla på honom. Men när han vill ha mat på natten så ligger han hos mig. Men när han är färdig så brukar jag rapa honom och sen får han ligga i sin säng. Jag hade gärna haft honom hos oss men det hade blivit ohållbart eftersom vi måste få lite sömn oxå. Tycker att ni gott kan ha Anton hos er om det funkar bra. Det måste man få känna och avgöra själv.

• Andi Pandi

Hej tjejer! Får nog skippa fikat imorgon. Är så förkyld och vill inte riskera att smitta ner både bebisar, mammor och blivande mammor. Får hänga på en annan gång. Ha det så roligt. Kram!

• Andi Pandi

Åhh nu sitter ni snart och fikar. Jag som så gärna ville vara med. Men det är nog bäst och vara hemma och kurera sig. Ha det bäst!!!

Minna verkar som ni haft en rolig resa iallafall. Oftast så är det oplanerade det som blir roligast.

Helen: Tror friskis och svettis har sån gympa. Kolla deras hemsida, där bör det kanske finnas lite info.

• Andi Pandi

Tjena! Tänkte bara berätta att jag verkligen kan rekommendera tens apparaten. Hade stor nytta av den hemma när värkarna satte igång. Så ni har inget att förlora om ni tar ut en hos bm. Visst det kostar en hundring men det är det värt.

Svar på tråden Kalmar-tråd