Kalmar-tråd
Café blå har ju garanterat öppet nu innan jul och allt.
Café blå har ju garanterat öppet nu innan jul och allt.
Trevlig helg på er allihop!
Ses på söndag!
Har du också varit hos BM idag, Aphrodite?
Jag också ´+ en kompis till mig också. Lustigt.
bebben växer iallafall som den ska. Det syns ju på min mage om inte annat.
Tack för en trevlig fika igår, alla som var med.
Har du också varit hos BM idag, Aphrodite?
Jag också ´+ en kompis till mig också. Lustigt.
bebben växer iallafall som den ska. Det syns ju på min mage om inte annat.
Tack för en trevlig fika igår, alla som var med.
BM försökte förklara för mig igår hur en TENS fungerar men jag fattade inte. Kan nån försöka förklara för mig?
Tack, Minname. Det kanske hade varit nåt. Börjar nu äntligen efter fikat och BM.kontrollen igår att fatta att jag ska ha föda en bebis!
Är det nån av er som tränar yoga förresten? Jag brukar träna på Malkars men nu har jag inte tränat på flera månader. Vill dock hålla igång med nånting (förutom promenader).
Kan man träna vanlig yoga eller "måste" den vara särskilt anpassad för gravida? Nån här som vet?
Ok, Minna - får väl skriva lite då för en gångs skull =)
Har en liten fråga - är det någon av er som tränar andningsövningar inför förlossningen?
Får man lära sig sånt på föräldraträffarna?
Har en liten fråga - är det någon av er som tränar andningsövningar inför förlossningen?
Åh! Grattis Längta!!!
Friberg: Lycka till med stickorna.
Minname & Tufsan: Håll ut: tids nog kommer bebbarna. (Hoppas dock inte att Minnames kommer riktigt än)
Aphrodite: jag var faktiskt på Yoga i onsdags. Det var det bästa jag gjort på länge. Lite jobbigt dock att göra alla rörelser - som tur var hade jag en instruktör som var mycket hjälpsam. Kändes skönt att få sträcka ut på alla kroppsdelar igen.
Åh, vad spännande!
Gäller att hålla utkik på webbisarna idag alltså.
Lycka till, tufsan! (Fast du läser ju inte detta nu antar jag)
Lycka till, Knyttet!
Grattis, tufsan!
Vickan: jobbigt att inte veta. Det börjar ju närma sig för dig också.
Vad skönt, Minna, att bara ha tre dagar kvar. Jag har också börjat fundera på hur länge man egentligen ska jobba.
Var förresten på första föräldraträffen idag. trevliga människor men det gav kanske inte så mycket. Fick sitta i grupper och diskutera hur vi kände oss och vad vi ville ta upp nästa gång typ. Men det är ju alltid kul att träffa andra blivande mammor (och pappor).
Friberg: ett litet tips. Skylta inte för mycket med att du har ÄL just idag (om du inte redan gjort det). Min kille fick värsta prestationsångesten och det är ju inte så kul precis.
Friberg: Det är inte så lätt att hålla tyst. Det gjorde inte jag heller tills jag märkte att min kille tyckte det var jättejobbigt. Det hade jag inte riktigt räknat med.
Förresten - är det fler (av er som inte fått än men som ska ha snart) som är trött på alla kommentarer om magarna? Vet inte hur många gånger per dag jag får höra att min mage är jättestor och "men är du säker på att du inte ska ha tvillingar" eller "Va! är det 2 månader kvar???".
Jobbigt.
Soffie - om du menar att de kolla vad det är för kön så gör de inte det i Kalmar.