ikea i polen?
någon som handlat där? stor prisskillnad? har börjat fundera på om det skulle löna sig att åka dit för att köpa ett kök...
någon som handlat där? stor prisskillnad? har börjat fundera på om det skulle löna sig att åka dit för att köpa ett kök...
hej igen, nix det gör det inte vissa priser är till och med dyrare där än i sverige .har redan kollat in det,
ojda, det hade jag inte räknat med, men då vet man iaf..tack för det, även om det inte var det svaret jag hade önskat
Vissa saker är billigare, men det kan handla om någon hundralapp på en soffa osv. Vi hade tänkt att passa på medans vi är där och hälsar på släkten men ska man sedan räkna in vad bilhyra alt släp kostar (har inte så stor bil så det får plats) samt resan dit så går det ut på det samma. Däremot kan man köpa möbler, kök, div byggmaterial billigt hos polska återflrsäljare, där priserna är ännu lägre. När vi själv ska renovera/bygga om hus så kommer vi köpa allt där och transportera hit och det tjänar man en massa på.
Kan bara bekräfta skyttens påstående. Priserna är hutlösa för polackerna som tjänar en bråkdel av våra löner. Ikea är lyx för dem. Inte lönt för oss att handla alltså.
Kram
Mumin - en tvättäkta polska
Ella, mina föräldrar köpte alla grejer till sitt nya badrum i Polen, klart mycket billigare med kakel, klinker och badrumsinredning.
ja det har du rätt i man kan mått beställa sina köksmöbler och få dom precis som man vill ha dom och i vilket material. åker du dit med stena så kommer du till gdynia då får du åka till gdansk där finns massor av reklam från sådana firmot som fixar kök på beställning, man kan väl säga att alla polacker fixar sina kök så och för oss svenskar är det mycket billigt, kakel och klinkers är också billigt där, det är värt att åka dit
Jo, jag vet... Kan man bara hitta lite mindre återförsäljare som inte fattar att man är utländsk så går det att få ännu billigare...
Hej
Fast just kök är en del billigare än på IKEA i Sverige. Men jag vet inte om det lönar sig att åka dit och handla, iallafall inte på sommaren när färjan är ganska dyr. Där emot är Gdansk och Gdynia nerlusade av byggvaruhus som är billigta så där går säkret att hitta billiga kök om man vill.
har hittat ett kök på ikea som jag helst väldigt gärna vill ha..har tänkt åka till ikea för att köpa vitvaror, badkar, kakel m.m. så tänke om man skulle passa på å köpa kök också då, men det verkar va lite delade meningar här om hurvida det är billigare...
juno: vet du någon som har köpt kök på IKEA i Polen?
ja stena färjan är dyr men däremot så är det billigare att åka färjan från ystad, då kommer man till swinoujscie och nästa stor stad är Szczecin dom har ju också byggvaruhus.
Jag vet att det finns en firma i sverige som importerar kök, från polen till bra priser, vet tyvärr inte vad den heter men ska fråga min mamma för hon ska handla av dom,
återkommer med namnet en annan dag.
Måste bara få säga att dom har jätte billigt flyg till Polen nu också både från Malmö och Göteborg säve flygplats
www.wizzair.com tror jag dom heter, Dom flyger till Warszawa för små pengar där finns det massor av sådana firmor som även kan leverera till sverige