Inlägg från: thefrog |Visa alla inlägg
  • thefrog

bygga toalett

någon som byggt en ny toalett i sitt hus? kostnad? avlopp med mera? själv eller firma?
    snälla någon, jag börjar känna mig smått desperat. har vårt hus på försäljning men ingen vill ha de pga toalett enbart i källaren så nu funderar vi på att bygga en liten toalett uppe inna vi fortsätter försäljningen.

• Svar på tråden bygga toalett
  • thefrog

bara en väldigt enkel toalett, utan dusch. det är nog ganska när avloppet så vi kan nog lätt koppla pådet. vi kan göra i princip det mesta själva. vad måste man ha hantverkare till att göra eller får man gör allt själv om man kan?

• thefrog

det har varit enbart toalett som varit att instresset minskat, nyrenoverat badrum (2005, helkaklat o allt nytt i princip)finns det nere. men vi prata med vår mäklare nyss o han tyckte vi skulle vänta lite med att göra något mer. vi får hoppas att någon i alla fall lägger ett bud så vi får fundera över saken. jaja, tack för prisex i alla fall.

• thefrog

det är ett gammalt hus (byggt 1935) och ganska litet därför ligger det i källaren. jo, de som kollat har ju sagt nej pga toaletten i princip.
    nu blir jag nyfiken, varför "skriver" du ner värdet rejält om det bara finns en toalett? min familj var 5 pers o vi har klarat oss på en toalett o en separat dusch.
    mend et är ju så olika på vad man har för behov iofs. bara lite nyfiken.

• thefrog

ok...var bara lite nyfiken. visst har det blivit något som värderas högre. det vi har renoverade vi i höstas o är nu helkaklat. det enda som behövs göras med detta huset är en utbyggnad ev o i alla fall en toalett. tycker inte priset är så farligt då det ligger ca 7 mil från gbg till exempel där priserna är skyhöga. (vårt hus: 775 000) allt är gjort lixom, dränerat, helt nytt kök, nytt elsystem, nya fönster, nytt badrum stor altan med mera. ändå är ingen intresserad än så länge. men men...det är bara att vänta. till slut dyker rätt köpare upp.

• thefrog

vi ska ut med en ny annons nu med lägre pris. andra lite större hus här omkring men med två toaletter men inte alls lika mycket i ordning ligger på över miljonen mellan en o en o en halv. så vi ligger väl rätt i pris. mäklaren tyckte inte vi skulle bygga till en toalett uppe för vi får inte igen dom pengarna. det är nog ganska hög förfrågan här omkring o just nu är det ganska m ånga hus ute. men vi har inte jättebråttom men detär ju tråkigt att betala på ett lån till ett hus man inte bor i. vi har fått lgh från 1/8. men vi sitter inte i sjön även om vi behöver betala på huset ett tag. ganska skönt.

• thefrog

ja, mäklaren sa tt det varit mycket hus ute nu men vi håller tummarna till att detär sålt innan hösten.

Svar på tråden bygga toalett