Inlägg från: chemistry |Visa alla inlägg
  • chemistry

Myresjökök

Vi har köpt hus och får välja kök till detta. Dock så är det Myresjökök som gäller. Jag har kollat på hemsidan vad som finns och är så osäker.
    Ek - är det inte omodernt snart?
    vanilj - låter jättefint men vad väljer man för färg på kakel då?
    vitt - också fint men samma fråga om kakel då.

Någon som orkar kolla på deras hemsida och ge råd.
    Eller någon som har bilder på sitt eget myresjökök att visa?

• Svar på tråden Myresjökök
  • chemistry

Man kan se luckorna på deras hemsida men det är svårt att se ordentligt. Och det svåra är om man ska chansa på nåt annat än ek som ju är rätt lätt att kombinera snyggt med kakel.

Det jag var inne lite på är vanilj, grå bänkskiva, grått kakel eller vitt? Usch så svårt...

• chemistry

Det är ekgolv i köket.
    Blenda ek är fin tycker jag också. Men det jag tvekar för är att ALLA väljer ek numera och det blir ju så lätt uttjatat då.
    Och de andra målade luckorna är billigare också.

• chemistry

Min sambo har sagt nu att han också gillar cappuchino färgen. Men kakel till det är ju svårt.

Cillae, kan du inte berätta sen vad ni väljer? Eller vad de gav er för tips?

Ingen annan?

• chemistry

Det låter väldigt fint topdog.
    Som det är nu har vi 6 kakelfärger att välja på.

Cacau - brun
    Branco - ljusgrå
    Grafite - mörkmörkgrå
    Pistage - typ mellanbrun nästan
    Cinza - ljusbeige
    Areia - ljusrödbeige

Kan såklart lägga till pengar o välja annat kakel.
    Är mosaik passé, annars är det fint och jag gillar dom som går i nyanser.

• chemistry

Stitch, ja det är jättefint. Dock så är det inte vi själva som ska göra köket utan det får vi färdigt med huset. Och jag vet inte vad de är beredda att göra för undantag från de vanliga valen.

Lejlej, vitt ser verkligen jättefräscht ut. Väldigt fint!

Hm, vanilj ser nog för gult ut ja...

• chemistry

Förresten, de kakel vi fått att välja mellan är sådana avlånga där alla är i samma färg.
    Vad kan det kosta om man istället vill ha flera färger eller mosaik? Någon som vet det? Vet inte ens vad fina kakel kostar per m2. *nollkoll*

• chemistry

Det låter fint cillae. När är köket färdigt så man kan se bild på det?
    Vi kommer nog inte att få välja på rätt länge, huset ska ju inte stå klart förrän 2008.

Svar på tråden Myresjökök