Inlägg från: Gisse the one and only |Visa alla inlägg
  • Gisse the one and only

Människovärde

de har en stor aparatur i USA av hjälporganisationer och vägörenhet och det är inte vad jag skulle eftersträva.

det vi har i Sverige är dock ändå ett bra system då det gynnar alla som faller inom ramen för detta. I USA är det väldigt få förunnat att få välgörenhet överhuvudtaget och det flera miljoner fattiga i USA, det vill jag inte ha här.

Sen kan man alltid förbättra och förändra.

• Gisse the one and only

USA:s fattigdom
    De fattiga är ett stort särintresse i USA. 37 miljoner lever under skälig
    levnadsnivå. Av dem klassas drygt sju miljoner som »working poor«. En majoritet av dem arbetar heltid.
    17 miljoner är utan arbete, om den dolda arbetslösheten räknas in.
    41 miljoner amerikaner lever utan hälsovårdsförsäkring. Av dem är tio
    miljoner barn under 18 år.
    Hemlösheten är svårare att beräkna, men en uppskattning ger tolv
    miljoner. 1997 hade 419 000 vuxna New Yorkbor socialbidrag.
    1,2 miljoner amerikaner sitter i fängelse, en siffra som beräknas vara uppe i två miljoner år 2000.

• Gisse the one and only

Ok BS har loggat ut, då fick jag inget svar på de siffrorna som jag la in då.

Jaja han kommer säkert tillbaka

• Gisse the one and only

BS

Haha ja just det och dina siffror var från 1993-1999 good!!

ge dug nu mina är max 6-7 år gamla ditt var från förra deceniet.

• Gisse the one and only

BS

Jag talar om ditt förra inlägg med länk som var så ensidig så man kan gråta.

• Gisse the one and only

BS

Jag tramsar inte men du verkar inte ligga inne svar precis så jag får väl debattera med de andra då.

OK?

• Gisse the one and only

BS

"Inser du inte att de 51% som idag får bestämma vad ALLA ska göra fortfarande får göra det de vill och ge till det de vill?
    Enda skillnaden blir att de som vill göra lite annorlunda faktiskt tillåts göra det. Om du inte håller med om detta så måste ju din slutsats vara att vi inte HAR folkstyre, utan styrs att göra saker som inte ens MAJORITETEN gillar."

*De 51 % som du hänvisar till är folkvalda.

*51 % ÄR majoritet.

*De som vill göra annorlunda fast att vi har folkstyre, tillåts göra det, vad bra, perfekt, det är ju så det ska vara.

Svar på tråden Människovärde