• Razzla

Göra ifyllnings"schema" i Excel, någon som vet?

Hm.. jag som gillar exel... svårt att förklara bara.. Sitter ofta och gör diagram och grejer på allt nödigt och onödigt..

Vet inte om man de finns nån färdig mall men är inte krångligt att få till..

Är de tänkt att den själv ska räkna ut totalen och typ 1 schema för varje månad.. då kan man göra en egen flik till varje månad..

• Razzla

jag tänkte också erbjuda min hjälp.. finns ju mail.. ;)

• Razzla

"Jag med Är kär i Excel, synd att han inte är ltillgänglig för giftemål"

Håller med!!!!!!!!!!!!!!!!

Men om hon ska ha dom på papper så behövs ju inga flikar.. jag va ju genast inne på formler och sånt skoj.. ;)

• Razzla

Då börjar de bli riktigt kul..

Satt som admin på ett litet bryggeri en gång i tiden där dom satt med penna och sudd på långa listor och räknade på alkoholskatter mm..
    2 veckor med exel så skötte datorn allt bara man fyllde i månadens värden..

• Razzla

"Okej, för skriver han i i datorn kan programmet själv räkna ut alla timmar, så slipper man räkna själv."

Precis! å sen kan man ju ta med totaltid till nästa månad.. skillnader mm.. åååå va kul"!

• Razzla

"har ni hört att en ny microsoft office har kommit ? asså hela paketet?"

Nej de har jag missat! Tur att vi funderar på ny dator.. ;)
    Kan nog va bra och låsa formelcellerna så att hon bara fyller i.. (pekar inte men påminner.. ;) )

Ts.. De är kul! Man kan göra så mycke skoj med de.. Ett klart underskattat programm..

• Razzla

Nu nattar jag men följer med spänning hur de går..

Ny exel.. hm.. Honey!!! Ny dator nu!!!!!!!!!!!!

• Razzla

Klicka upp i vänster hörn just där x och y avel möts.. markera då hela dokumentet..

Svar på tråden Göra ifyllnings"schema" i Excel, någon som vet?