• JagoMellivelli

Göra ifyllnings"schema" i Excel, någon som vet?

Jag ska/vill göra ett typ.. schema i Excel så att min man kan fylla i hur många timmar han har jobbat varje dag och ett "schema" ska vara på en månad, från den 27e till den 27e..

finns de någonstans man kan läsa eller finns de mallar?? någon som vet?

• Svar på tråden Göra ifyllnings"schema" i Excel, någon som vet?
  • Laire
    JagoMellivelli skrev 2006-06-26 22:59:13 följande:
    nej nej asså jag ska skriva ut den och sen får han skriva förhand hur många timmar han jobbat...
    Okej, för skriver han i i datorn kan programmet själv räkna ut alla timmar, så slipper man räkna själv.
    Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
  • Razzla

Då börjar de bli riktigt kul..

Satt som admin på ett litet bryggeri en gång i tiden där dom satt med penna och sudd på långa listor och räknade på alkoholskatter mm..
    2 veckor med exel så skötte datorn allt bara man fyllde i månadens värden..

• JagoMellivelli

jo, fast jag vet inte om han måste lämna in lappen till sin arbetsgivare..

• Razzla

"Okej, för skriver han i i datorn kan programmet själv räkna ut alla timmar, så slipper man räkna själv."

Precis! å sen kan man ju ta med totaltid till nästa månad.. skillnader mm.. åååå va kul"!

• JagoMellivelli

AntonÅNina hahaha ja, alla borde veta om excel..

har ni hört att en ny microsoft office har kommit ? asså hela paketet?

• Laire

Han kan alltid fylla i soffrorna på datorn, låta programmet räkna ut, skriva ut (och skriva under) och sedan lämna till arbetsgivaren.

Du kan skicka ett meddelande eller skriva ett gästboksinlägg med din mail så får du ett förslag.

• JagoMellivelli

antonånina.. hahaha du skriver som om de pirrar i hela magen bara av att prata om excel hahaha.. söt!

• JagoMellivelli

sundsvallstjej.. aa de där med att han räknar ut, skriva ut och sen skriva på och lämna.. de var ett bra förslag..

fast skulle vilja ha en som man kan skriva ut och en på datorn..
    men hur funkar de där med att skriva in timmar och sen räknar den ut själv, är de något jag måste skriva in var efter?

• JagoMellivelli

sund; du har ett gb!

• Laire

Du skriver bara in antal timmar på rätt dag så fixar programmet resten.

• Razzla

"har ni hört att en ny microsoft office har kommit ? asså hela paketet?"

Nej de har jag missat! Tur att vi funderar på ny dator.. ;)
    Kan nog va bra och låsa formelcellerna så att hon bara fyller i.. (pekar inte men påminner.. ;) )

Ts.. De är kul! Man kan göra så mycke skoj med de.. Ett klart underskattat programm..

• Razzla

Nu nattar jag men följer med spänning hur de går..

Ny exel.. hm.. Honey!!! Ny dator nu!!!!!!!!!!!!

• JagoMellivelli

Antonånina, haha ja gör de du!

hahaha de är den som polisen använder och om polisen använder detta måste de va bra!!!

• Laire
    AntonÅNina skrev 2006-06-26 23:17:18 följande:
    "har ni hört att en ny microsoft office har kommit ? asså hela paketet?"Nej de har jag missat! Tur att vi funderar på ny dator.. ;)Kan nog va bra och låsa formelcellerna så att hon bara fyller i.. (pekar inte men påminner.. ;) )Ts.. De är kul! Man kan göra så mycke skoj med de.. Ett klart underskattat programm..
    Du som kan, har en funktion jag har totalt tappat ur minnet som är verkligt irriterande! Och enkel!

Hur var det jag gjorde för att ändra så att alla rader/kollumer får samma storlek direkt, så jag inte behöver dra dem en och en.
  • Razzla

Klicka upp i vänster hörn just där x och y avel möts.. markera då hela dokumentet..

Svar på tråden Göra ifyllnings"schema" i Excel, någon som vet?