• Choko

Kogänget surrar vidare 2

Tack för alla grattis! Och...

...GRATTIS Darling!!!!! När ska ni få tillökning då?

• Choko

Godmorgon!

Minja: 23 april! Men antingen går jag väl över 2 veckor eller så får jag planerat snitt, 2 veckor tidigare. Vet inte vad jag vill. Måste läsa på mer först.

• Choko

Nu har jag gjort det som jag har "bävat" för sen V föddes: LÄMNAT HONOM PÅ DAGIS!!!
    Vi bor så nära så jag kunde gå hem en timma och om det är något så ringer de så tar det en minut för mig att komma dit. Han såg inte alls ledsen ut när jag vinkade och gick, utan glad! Så himla skönt!!!

Sen vet jag att det kommer att komma perioder när han blir ledsen när jag går (säger alla) men skönt att han inte var det nu a alla fall!!!

Svårt bara att få tiden att gå härhemma (har varit hemma ca 15 minuter) men då är ju FL fantastiskt bra, för tiden går alltid fort när man är härinne!

• Choko

Tjejer! Det kanske var falskt alarm... Testade igen för D tyckte att plusset var så svagt. (Det var med Clearblue jag testade och det ligger ju två stickor i varje förpackning.) Då blev det lika svagt så idag köpte jag ett nytt och testade och då blev det inte ens svagt, alltså negativt.

Tycker det är så konstigt, för ett plus ska ju alltid vara positivt oavsett styrka, och min mens brukar alltid vara punktlig och den skulle ha kommit i måndags förmiddag... Kanske ett jättetidigt mf? Har ju en sticka kvar som jag ska testa med imorgon bitti och  om det visar svagt/inget så köper jag ett preg eller går till bm.

• Choko

Tack Minja! Får se hur det blir... Tråkigt om det inte blir något, men då tar jag nya tag.

• Choko

Godmorgon! Det blir ingen aprilbebis här för jag blöder nu, men jag gråter inte blod för det. Har ju lilla V och vi satsar på ett majsyskon i stället.

Det positiva med detta är att jag nu hinner göra en gynekologisk cellprovskoll som jag fick kallelse till i vintras. Skulle avvakta med att boka tid tills menscykeln kom igång, och i somras när den gjorde det bodde vi i torpet utan internet och telefon, så jag sköt på det. Nu ska jag ringa redan idag!

Så jag får vänta en månad till och se, men under tiden glädjs jag med er andra, så var inte ledsna för min skull, det är inte jag! Kram på er!

• Choko

Minja: Tog ett tag innan jag fattade det där med träningen! Ha ha! Ja träning är ju aldrig fel!

Är övervägande lycklig för det går så bra med inskolningen. När jag kom tillbaka igår sprang han omkring och lekte med ballonger med de andra och han hade inte varit det minsta ledsen, varken när jag gick eller under tiden jag var hemma. Det var en sten som föll från hjärtat. Idag hade dagis stängt pga personalsammanträde, men imorgon ska vi dit igen.

Nitis: Här får vi lämna bara 15 timmar/vecka om man är arbetssökande, så V ska gå tisdag-torsdag 9-14. Tycker också att 9-14 är helt perfekt tid.

Nu ska jag hitta på nåt roligt med sonen! Vi hörs!

• Choko

Har nu lämant honom för andra gången och det gick också bra, ringde och kollade när jag kom hem för personalen tyckte att jag skulle det så de vet att jag inte är orolig. 

Personalen är så gulliga och snälla, vet inte hur många gånger de sagt att jag ska ringa, så jag inte behöver gå hemma och oroa mig. Så det känns verkligen att man absolut inte stör om man ringer.

Jag ska inte tillbaka förän 11.45. Och han ska äta och ev sova på dagis idag. Hoppas att det går bra. Tycker att han är den mysigaste och goaste ungen i hela världen (som alla mammor och pappor tycker om sina barn - vilken oerhört stor mängd kärlek det fmåste finnas i världen ändå!) och han blir bara goare och goare hela tiden. Jag älskar honom oändligt mycket! Saknar honom nog lite nu märker jag (tårögd). Jag hade gråten i halsen när jag gick från dagis. Varför vet jag inte, kanske för att det är ett stort steg vi tar just nu.

Nu under inskolningen skriver jag av mig på FL, men sedan kommer jag utnyttja tiden maximalt, så länge jag inte har fått jobb, och måste lämna honom, så tänker jag först och främst naturligtvis söka jobb under tiden han är på dagis, men sedan har jag planer på att starta eget i framtiden så det finns mycket jag kan förbereda och läsa på.

Skönt att få skriva av sig lite! Kram!

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2