• Choko

Kogänget surrar vidare 2

Solen: Jaså du ska också starta eget! Vad spännande!!! Lycka till du med! (Tack för länken, var inne där igår för första gången.) Planerna på att starta eget har funnits länge, men inte förrän i somras kom jag på Idén med stort I, den som jag gått och väntat på! Men jag behöver också tid på mig, eftersom jag vill kunna så mycket som möjligt innan jag börjar. Nu blev jag ju skitnyfiken på din idé!!! Men jag förstår dig, vill inte gärna avslöja min heller här och nu.

V satt och åt när jag kom till dagiset. Han hade ätit bra. Han hade slagit sig lite när de var ute och blivit ledsen men snabbt glad igen och det känns bra också, att han är lätt att trösta.

• Choko

Lovan: Spännande!!! Det kommer säkert att gå jättebra!!! Lycka till!

Nitis: Lycka till du med idag!

• Choko

Godmorgon! Här regnar det också.

Lovan: Krya på dig och lycka till!

Darling: Hoppas att det går bättre att lämna idag! Måste vara jättejobbigt när han är ledsen när man går! Fasar för den dagen det händer här... Kommer nog att börja storböla direkt när jag kommit utom synhåll för honom. (Innan måste man ju hålla sig, hur nu det ska gå till...)

Saknar er!!! Och saknar ÖF på Råby!!! Det var så  mysigt att gå dit. Även de gånger det inte var någon där som jag kände så var det kul, fröknarna är ju så trevliga!

Finns inget ÖF i hela Nora... Kyrkan har nåt, men tror det heter "vagga och gunga" och det låter som att det är för mindre barn ju. Ska ringa till kommunen och säga att jag saknar ett ÖF. Det är ju det minsta man kan göra, så de får reda på att det finns efterfrågan.

Kram på er alla!

• Choko

Minja: Hoppas du känner dig bättre snart! Försök att ta det lugnt, även om det inte är lätt!

• Choko

Godmorgon! Hoppas alla kossor och kalvar har en BRA morgon idag!!!

Det gick bra att lämna V idag med, men hans fröken säger varje morgon nästan om han gnäller lite att "nu kanske det kommer" så det verkar som att hon förväntar sig bakslaget när som helst och det är väl lika bra att jag är inställd på det också. Men det låter ju som att det inte behöver bli nåt (Lovan och Minne har ju klarat sig hittills). HOPPAS!

Minne: Skönt det låter att börja träna och känna efteråt att det gjort verkan! Vill också. Har köpt Friskis och svettis gympaband (fanns endast på VCR tyvärr men den verkade så bra så jag köpte den ändå. Ska bara skaffa en bra matta också. (Har tänkt det jättelänge...)

Idag ska jag på gynekologisk cellprovskontroll! Skönt att få det undanstökat!

• Choko

Vår dator slocknade i söndags, har iofs väntat på det några år, eftersom den har varit lite konstig ibland... Men hårddisken är nog intakt så det som finns på den kan vi ju ladda över till den här (fick nyss hem den nya).

Darling: Det är fullt naturligt att du är trött efter jobbet. Det är ingenting du kan hjälpa. Men förstår att det kan kännas jobbigt när man så gärna vill ge 100% hemma med familjen också. Kram!

JC: Tycker också det låter skumt. Han kanske hade sprungit från Kiruna!

Solen: Grattis till dagisplatsen!

Nu ska jag kolla runt lite!

• Choko

Gokväll! Hoppas ni som är sjuka kryar på er nu!

Hade verkligen varit kul att följa med er i morgon! Ni kommer säkerligen att få en kanonkväll!!! Hade nästan tänkt att jag skulle kunna föja med (då hade jag kunnat sova hos min syster kanske).

Men det har varit så mycket som har hänt på sista tiden, och vi har haft så mycket att göra, så vi behöver ta det lugnt och bara ta en fridfull helg i torpet.

Minne: Lycka till i Norge!

Jordnöten: Härligt att det gått så bra med inskolningen! V är också klar och det funkar utmärkt. Han äter och sover jättebra där. Så här har man ju oroat sig helt i onödan.

Ha en riktigt trevlig kväll imorgon! Kommer att tänka på er!

• Choko

Lovan: Måste bara berätta: Precis samma sak hände oss när V var på 1,5 årskontrollen förra veckan. BVC hade inte fått journalen från V-ås! Så vi fick en ny tid till sprutan. Det var ju iofs inget problem, det är ju eg en månad kvar tills han blir 18 mån, men man tycker att det är dåligt, Hade också ringt om det en vecka innan och de lovade att skicka den... Sammanträffande att samma sak händer oss nästan samtidigt! Fundersam

• Choko
    Nitis: Fy tusan vilken extremt söt liten kisse ni har skaffat!!!!!!
  • Choko

Lovan: Japp... BIM nästa vecka!   Men jag vet inte exakt vilken dag, eftersom det blev så konstigt förra månaden.

Vilken valrysare det blir i år! Själv kommer jag att rösta för en ny jobbpolitik! Hatar att vara arbetslös, det finns inte ett enda jobb i närheten jag kan söka och med dagens politik känns det inte direkt uppmuntrande att starta eget. Men jag hoppas på en ny regering! Jag har aldrig varit så engagerad i politiken som nu.

Å vad roligt det skulle vara att se allas magar!

• Choko

Nitis: Vad skönt för lillen att han snart kommer att bli bra! V har också haft öroninflammation och det är inte roligt.
    Vi kommer inte på klädpartyt, som du kanske förstår men det hade varit roligt om vi bott i närheten.

Solen: Hoppas lillan blir lugnare snart, både för er och hennes skull. Bra att ni ska till BVC imorgon så du kan passa på då att prata med dem.

JC: Bra att stenen gick att pilla ut... Småbarn är fantastiska!

Spännande vecka det kommer att bli nu, med bim och val!!! Mkt gott kan hända!

• Choko

Lovan: Va bra att allt är som det ska!!!

Minja: Hoppas du mår bättre och var trevligt med ett positivt besked från FK!!!

Hoppas alla får en trevlig helg! Kram!

• Choko

Hej!

Nitis: Kramar om!

Minne: Lycka till med operationen!

Minja: Tycker att men ska ta det namn man känner mest för oavsett om det finns i bekantskapskretsen, men förstår att du vill höra efter om åsikter först. Skulle jag också vilja.

Men namn-"problem" kommer vi inte att ha på länge, det tycks inte vilja ta sig här... Tyvärr. Men vi får hoppas på nästa månad istället.

Nu har vi äntligen fått lägenheten i V-ås såld. Men vi gick i förlust. Men vi hade redan betalat av topplånet så pengarna som vi fick räckte till resten av lånet, som tur var.

Annars är allt bra.

Måste gå! Kram!

• Choko

Lovan: Tack! Hoppas prickarna försvinner snart och lycka till på svamprajden!

Idag ska vi till Familjecentralen här i Nora. Det är som ett ÖF, jämlikt med Råbys och det är öppet måndagar och fredagar! Helt underbart att träffa andra föräldrar och barn och det passar ju bra med tiderna eftersom V bara går tisd-torsd på dagis, så länge jag är arbetslös.
    Det är helt kanon och ibland lagar man lunch tillsammans och den 30 oktober ska det bli besök på brandstationen, kolla på brandbilarna och titta på när en låtsasbrand släcks. Det kommer nog att vara VÄLDIGT uppskattat här! Om vi kommer att kunna gå. Man vet ju aldrig när ett jobb dyker upp. Så jobbigt att vara arbetslös, värre än jag kunde tro, men man får tänka positivt!

Nu ska vi äta lite mellis! Kram!

• Choko

Solen! Aha en liten tjej till! Vad roligt!!! Och vilket fint namn! Håller med om att  Äpplet har VÄLDIGT fina namn på sina små, allihopa! Vad roligt att man kunde se så bra på UL:et! Ansiktsdragen och så. Tog ni bilder? Vad kostar ett sånt UL? Gör man det i huvudstaden? Förstår att du ser fram emot förlossningen! Spännande!

• Choko

Det blir nog ingen Familjecentral idag. Det är öppet idag från 13-16. Vi gick ut i skogen på förmiddagen och efter lunch somnade V strax efter 12 och sover fortfarande. Jag sov faktiskt också lite. Men om han vaknar snart så kanske vi hinner vara där en liten stund. Ska ju ändå ner till stan och lämna filmer och handla.

Hade sett fram emot Familjecentralen eftersom det är dessa två gånger i veckan som jag träffar och pratar med folk! Men ser fram emot fredagen istället! Saknar er!

• Choko

Minja: Låter jobbigt! Hoppas du får en mycket bättre dag idag!

Idag är V på utflykt med dagis. De gick ut i skogen bakom dagiset bara. Han var så söt och stolt när han gick där med sin ryggsäck på sig. Men när vi kom dit var alla på väg ut, och en liten tjej började gråta efter sin mamma som också gick samtidigt som mig. När jag också gick började V att gråta och ropa efter mig, stunden som jag fasat för!

Men det berodde på att avskedet var olikt de vanliga. Han brukar ju vinka i fönstret till mig inifrån. Typiskt är ju att jag inte kunde ringa heller som de har "tjatat" om att jag får göra om han blir ledsen när jag går. Men nu första gången han blev ledsen så var de ju ute.

Hoppas det gick över fort och jag är så glad att jag skickade med jordgubbsdrycken matsäcken som han smakade igår och älskade. (Skulle köpa nypondryck men köpte fel.) Var lite tveksam först eftersom de varken dricker saft eller ens jos på dagis.´

Tack Lovan och JC för era omtankar om mig! Men det kanske låter värre än det är. Jag är ganska ensam just nu, men jag hade räknat med att vara det den första tiden. Så det går ingen nöd på mig direkt. 
    Vänner får man ju inte på en vecka men de kommer nog med tiden. Tyvärr finns det ju inga fikatrådar här. Nora är för litet, lite drygt 10 000 pers bara (!). Däremot har jag pratat lite via FL med några Norabor. (Tack och lov att FL finns.)

Oj vad långt det blev...

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2