Inlägg från: Darling73 |Visa alla inlägg
  • Darling73

Kogänget surrar vidare 2

D har nu haft sin första feberfria dag....men blir hemma i morgon med..han äter knappt...och då orkar man ju inte så mycket...så han får hela helgen på sig att bli bra...Glad

han sover i sin växasäng på nätterna, men i spjälisen på dagarna...vi som trodde det skulle bli tvärtom...men han trivs väl så då köpte en nattlampa idag så att han kan orientera sig i rummet om han vaknar mitt i natten....

solen: trist att hon blev sjuk nu då mitt i inskolning o allt....men hon ska väl hinna krya på sig till måndag igen får vi hoppas!!!! *krya på dig lillan*

lovan: då kan ju du o jag leka ballong tillsammans då...usch vad den spänner och har sig...inte ett dugg mysigt!!!!! har en pappa på jobbet som sneglar på min mage nästan varje dag...bara väntar på att han ska fråga nå!! men han törs väl inte stackarn....fast om ett tag så kan det ju inte misstas vad som är på G!!!

fått tid för UL nu...19 oktober......en bit fram i tiden, men den brukar ju rusa fram så....Oskyldig

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Darling73

JC: men jösses vad hon är duktig då!!! ;-D tur att de fick bort den iaf då!!! ungar vettu....

nitis: men lilla gubben då!!!! dagisbaciller så det bara skriker om det....skickar en mass akrya-på-dig-kramar från oss!!!!
    kan tyvärr inte komma på party den 8 oktober är uppe i dalarna den helgen och vet inte när vi kommer hem....får jag kanske dyka upp bara om det är så att vi kommer hem i skaplig tid???

• Darling73

solen: ussa vad jobbigt, för både er och lillan!!!!!! kan tänka mig att det är en reaktion på att ni lämnar henne hela dagarna....D var lika dan ett tag precis när han började på dagis och vi lämnade....ville ha närhet, men man fick inte röra honom, han ville bli tröstad men endå inte...skrek och bankade huvudet...(vilket BVC sa till mig att man skulle "ignorera" för att inte göra en stor grej av det hela...utan bara distrahera med vad som helst)...hur tufft som helst var det...höll väl i sig nästan 2 veckor...hans ilskna och ledsna humör.....lovar att E snart är tillbaka igen....

nitis: uj stackars liten då!!!!!!!! rejäl omgång han åkt på må jag säga......

D hade iaf en mycket bra dag på dagis idag....med tanke på att han var hemma nästan 1 vecka så var vi lite oroliga..men lämning gick hur bra som helst...och när jag hämtade kom en GLAD kille mot mig o kramade!!!!! första gången det hänt!!! annars har det blivit massa tårar när han får syn på en...

nä, nu ska jag umgås med mannen min...har ju knappt sett karln känns det som....

kram på er alla!!!

• Darling73

lovan: varför vill ni byta?? inte nöjda?? kan ni tänka er privata som föräldrakooperativ så TROR jag att det kan vara lättare att få in...vissa är väldigt förstående om man ringer o säger att man inte trivs på det man har och behöver plats pronto...ring runt o hör efter!!!! lycka till!!!

soeln: dte är ALLTID skönt att få höra att man inte är ensam i en viss situation....

• Darling73

nitis: hade ju varit jättemysigt att ses på djäkneberget...men vi har trädgårdsdag idag..... det du!! karln håller på o jordfräser upp ALLA rabatter....vill inte ha några såna just nu....sen ska vi så gräs där och så....men annars hade vi varit med!!!!

jag är så glad nu....har mått BRA hela veckan..är inne på 6:e dagen av inte ha mått illa!!!!! och det är ju hur skönt som helst..."var det så här det kändes" ungefär!!?? visst, tröttheten håller i sig, men den står man ju ut med...bara skönt att få gå o lägga sig på kvällarna

ha en superskön helg alla kossor...och njut av solen!!!!!!

• Darling73

SkrattandeINBJUDANSkrattande

fredagen den 13 oktober kl 14.30 - 17.00 är det 2-årskalas hos oss för alla de kossor o kalvar o tjurar som kan!!!!

förstår att det kan vara svårt att komma då, men det vore ju skoj om iaf NÅGON kunde/ville komma!!!!! fundera och skriv upp på lilla kalaslistan!!!!

2årskalas:
    *
    *
    *

• Darling73

va roligt att ni kan komma solen o lovan!!!! det herrn önskar sig är KOMPISAR på kalset nä, allvarligt, ni behöve rinte komma med presenter...men om ni ABSOLUT vill köpa nå så går bilar, traktorer, lastbilar...ja, you name it...sånt går hem hos grabben!!!! såna lite mindre som man kan köra med...och gärna öppna luckor o dörrar på...

lovan: jag ropade nog hej lite för tidigt...har inte kännt mig så i toppform sen igår em....lite smått BLUÄÄ och uppblåst och idag fick jag lägga till DÅLIGT HUMÖR på listan...känner mig bara usch o blä.....

nåja, njut av söndagen tjejer.....

• Darling73

2årskalas:

*Lovan o Tias
    *Solstrålen med mamma
    *Nöten och Tarzan
    *Nitis o Jonte

nitis eller någon annan med för den delen...den nya kinareturangen som ligger där tabasco låg förrut...vad heter den????? ni får gärna SMSa mig under kvällen o tala om det...

• Darling73

go kväll alla brudar!!!

nitis: *kram* tufft o få ett sånt besked när man tror att allt är OK och fått höra att det ser bra ut... men som de övriga skrev, skönt är ju att du mår bra just nu iaf!!!!

håller med om att vi ses så himla sällan numera, men det är ju inte så konstigt alls....man jobbar och själv är jag helt slut när jag kommer hem från jobbet och hämtat D på dagsi...då är det soffan som gäller/börja med middagen....*suck*...och helgerna...de svischar förbi som om de aldrig existerade.... men men...jag ser fram emot den 13 oktober då några av er kommer på kalas iaf!!! före dess lär jag ju inte hinna se er....

nöten: va skönt att det inte var vattkoppor!!!!! kan det ha varit nässelutslag?? de kan ju se ut som du beskrev??

har en kille här som kommit på att man kan säga MAMMA!!!! ja, han har ju sagt det förrut, men då var det lite mer som "mam-ma"...uppdelat på nå vis...nu är dte bara ett ord...MAMMA!!!! och det hörs hela tiden....

och så har vi monterat ner hans spjälsäng!!!! att det gick så lätt att få honom i växasängen trodde vi aldrig!!! och det roliga är ju att han började sova i den med vilje när han hade närmare 40 graders feber!!!!!!! men men, jättebra att han gillar den och sover så bra...

sköt om er alla,och ni med stora magar:klappa på dem....

trevlig kväll!!!

• Darling73
    HÄRLIGT SOLEN!!!!!!! förstår att du är glad...ja, det hade du ju varit om det visade sig vara en pojke med förstås..... Förlusta dig du i pyttesmå rosa kläder nu!!!!

är så nyfiken jag med på vad som finns i magen min, men nä...jag håller mig till dagen D istället... karln min vill ju inte veta innan så...för nöja mig med vanligt UL istället

må gott alla kossor!!
  • Darling73

Lovan: hoppas du kryar på dig!!!!! *kram* en liten tröst...när jag mådde som mest illa vart ju jag dålig och efter den svängen började illamåenmdet ge med sig...kanske även för dig??? *hoppas hoppas*

choko: kom tillbaka till stan igen!!!!!!!!! då behöver du inte känna dig ensam..... men va jobbigt det måste vara endå...fast som du säger, man skaffar ju inte nya bekanta på stört så...inga på V´s dagis du känner nån gemenskap med???

apropå dagis...D börjar verkligen bli varm i kläderna...för nu går han runt o knuffar (omkull) många av barnen på sin avdelning...han gör det så plötsligt så ingen hinner reagera förrän nån stackare ligger på golvet/backen.... rackans unga!!! men men....alla barn håller ju på så...*testing testing* och naturligvis säger de till honom att man INTE får så...han lär sig väl...sen....

solen: vilken liten bustjej!!!!!! förstår att du hade hjärtat i halsgropen där!!!! men bra att du hann ta tag i henne!!!!!

nu ska jag ner o ungås med karln en stund...sen är det TIIIIDIIIGT i säng.....D envisas med att jaga upp mig före 5 på mornarna...lite jobbigt när man inte börjar förrän framåt 9-tiden....*gääääsp*

go natt alla vänner!!!!

• Darling73

såg din försent lovan...vi tar din tråd!!!!!

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2