Inlägg från: Nitis77 |Visa alla inlägg
  • Nitis77

Kogänget surrar vidare 2

Haha..nää..nu måste jag slå "hål" på din teori Solis ..jag fick jätte mkt åderbråck m Jonte...

Nästa vecka kör vi igång m inskolningen..så vet i 17:on hur dagarna kommer se ut i nuläget??
    Men jag återkommer på måndag om vi hänger med på träff eller ej

Fast fredagen kan jag direkt säga inte funkar..för då far jag å Johan upp till dalarna för att gå på sötaste bröllop
    Ska bli så kul!

Hade möhippan förra helgen..mkt trevligt!
    Men väldans lugn då även hon är i samma välsignade tillstånd som er andra..med alla dess nackdelar ( dvs illamående)
    Vi låg i stort sett bara och åt en massa god mat på en filt i vasaparken, snackade tjejsnack & spelade kubb..för att lite senare äta mera god mat nere på Mälarkrogen
    Mkt mat blev det *s*

Är det fler än jag som "rustar" för dagis???
    Var idag å fyndade P.op regnkläder för 200 ! Köpte via blocket..ser inte ens använda ut förutom namnmärkningen...
    Har sen slängt in en beställning på allehanda vantar/mössor, långkalsonger, mysbyxor etc som kommer om några veckor
    Kan tipsa om att på H&M (nätet) säljer dom swettisbyxor för 49.50..väldigt bra pris tycker jag

Nej..dags att fixa lite mat...blir frukostkorv m potatis & pepparotssås..så gott!

• Nitis77

Grattis Lovan! Vad skojigt att du hittat ett jobb
    Om nu jag oxå kunde göra detsamma...

Jaha..här hemma ser det i nuläget ut som att det INTE blir nån inskolning imorgon
    Var på 80-års kalas igår, och han var väldigt kinkig och det är inte direkt likt vår skrutt..

När vi kom hem tog vi en temp, och han hade då 39 grad. feber....
    Så det fick bli välling + alvedon och sen i säng, för han var så trött.

Nu imorse hade han visserligen "bara" 38.6..men det lär ju knappast hinna gå ner till normal temp tills imorgon?
    Så vi får nog skjuta lite på inskolningen...

• Nitis77

Ja nån inskolning imorgon blir det då inte, och det hade vi inte heller räknat med..febern gick upp lite senare till 39,1...

Nej, vi kommer hålla oss hemma tills han är helt kurant ..det får ta den tid det tar det här m inskolningen...
    Ja det var himla otur ändå att han skulle insjukna precis dagarna innan..
    Men vi tror att det är en tand som spökar..för han dreglar jätte mkt!

Lovan:Visst är det häftigt när dom börjar sjunga
    Och att han sjöng så mkt?!!

Jonte kör nån enstaka fras från "bäbä vita lamm", "Lille katt" & idag kom "imse vimse spindel"..och då även lite av handrörelserna
    En till sak som han börjat med är att säga "tack" när han får nåt..*s*..låter så artigt så

• Nitis77

Wow GRATTIS Choko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *kramar om*
    Håller m Solis..det är verkligen baby boom bland kossorna

Här hemma har vi en super pigg å feberfri kille som busar runt m Eddie
    Så det blir dagis start imorgon

• Nitis77

Nää..skojar du eller Darling..DU OXÅ?????????????? *s*Förvånad

Isåfall GRATTIS!!!
    När ska er lilla komma då???

• Nitis77

Hahaha..ja man vet aldrig när nr2 kan tänkas komma
    Men en `08  skulle passa mig bra
    Har då hunnit jobba lite (förhoppningsvis?!), Jonte är 3 år & mera självgående och kanske blöjfri eller på god väg att bli?

• Nitis77

Jiippieeeeee...jag ska på en jobbintervju imorgon
    Så håll nu tummarna tjejer att jag får jobbet!!

Det är visserligen "bara" ett städjobb på 2 tim/dag (på morgonen)..men klart bättre än inget alls
    Så håll tummarna hårt för mig!

• Nitis77

Så har man varit på sin allra första anställningsintervju ..tycker det gick bra.
    Hon som höll i den var super trevlig..så det blev aldrig någon pinsam tystnad el dyl...
    Och imorgon får jag veta om jag får det eller ej..isåfall börjar jag redan NU på måndag!!

Å vad hoppas jag får jobbet..hon sa att det kan tänkas bli fler timmar lite längre fram, och då är det ju dagtid vilket passar mig perfekt!

• Nitis77

Choko:Önskar er lycka till & mkt nöje med bebisverkstaden Flört

Jaha, så var dag 3 på dagis avklarad, och Jonte blir arg när vi ska hem
    Hörde idag efter hur många timmar vi får ha honom där, när en av oss är arbetssökande,
    och det var hela 25tim/v?!

Vilket är kanon!
    Han kommer då gå mellan 9-14 ..alldeles lagom till att börja med känner jag.
    Så det blir pappa som lämnar å jag som hämtar

Nej, dags att fixa lite middag..och sen börja packa.

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2