Inlägg från: Nitis77 |Visa alla inlägg
  • Nitis77

Kogänget surrar vidare 2

Jag fick jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Blev så himla glad när hon ringde och berättade det

Så på måndag kl05.50 börjar jag..ser verkligen fram emot att få komma ut i arb.livet igen.

• Nitis77

Jag ska städa i en nyöppnad skola nere i city mellan 6-8 ihop med en annan tjej(?) som dom oxå anställt idag  
    Städfirman är nyetablerad här i stan ( finns i uppsala/enköping/sthlm), så det är deras första objekt..men när dom får flera, kommer jag även jobba mera...

Jag är så himla glad *s*

• Nitis77

Så är första dagen på jobbet avklarad ..gick bra..men man känner sig en aningens osäker eftersom man inte jobbat m detta förut.
    Tjejen jag kommer jobba ihop med var super trevlig och erfaren lokalvårdare, så jag förvarnade henna om att det kanske blir x antal frågor i början

Helgen var super härlig!
    Vi for upp redan vid halv 1 i fredags. Bodde på ett jätte mysigt hotell..och det var så underbart på lördagen att bara gå ner och äta en god frukost och sen krypa tillbaka under täcket i några timmar

Bröllopet senare på eftermiddagen var super mysigt, och dom var så otroligt vackra hela familjen
    Efter vigseln var det 3 rätters middag i en sockenstuga, och massor m fina tal av vänner/släktingar...
    Jag hade fått äran att föreviga bröllopet/festen åt sötaste, så det blev en hel del korttagning för min del...

Lovan:
    Hoppas det gick bra i skolan!!

Idag lämnade vi Jonte för 1:a gången..det gick super bra, han vinkade så glatt i fönstret när vi gick
    Jag å Johan gick ner på stan och avnjöt en fika på A&M under tiden...träffade på Laneng som oxå höll sig borta från dagiset en stund

Är det nån ko med eller utan kalv som känner för en fika onsd, torsd el fredag runt 2 snåret??
    Jonte kommer gå mellan 14-16 dom dagarna, och jag kan tänka mig att då kommer jag bara lämna honom och gå direkt, för att återkomma sen vid 4...

Å jag går hellre ner på stan och softar. än bege mig hem för att sen gå tillbaka ner, fast'n det är nästan lika långt åt bägge hållen

• Nitis77

Så har vi lämnat honom för andra gången och var borta i ca 1h 40min, gick jätte bra
    Johan å jag körde en repris..dvs lång härlig fika stund på A&M

Imorgon ska han vara på dagis mellan 14-16 & få  äta mellis

Nöten; hur går det för er skrutt då?
    Jag förstår att du inte ser fram emot att få gå/stå hela dagar när du har åderbråck..minns hur jäkla jobbigt det var.
    Men får du mkt ont ska du ta upp det m din bm..det var ju pga det som jag blev sjukskriven.

• Nitis77

Baha..vilket väder!
    Har lekt "dränkt katt" 2 ggr idag Fundersam..trots regnjacka...
    Nu när vi gick hem från dagis vräkte det ner..stackars Jonte såg ut som att han duschat m kläderna på trots (?) regnskyddet på vagnen??
    Så det blev raka spåret hem och ta en varm dusch!

Idag fick jag bara droppa honom vid dörren och gå direkt, blev en shopping stund på stan
    Börjar bli dyrt det här m inskolningen *s*..fika, shopping..allt för att fördriva tiden medans han är på dagis

När jag sen kom å hämtade drygt 2tim senare var det kanppt så han tittade åt mitt håll..var så upptagen att busa m dom andra barnen , känns jätte skönt att han trivs så bra!
    Men blir säkert något bakslag längre fram, som det tycks vara för dom flesta...och jag håller m Choko, det kommer bli jobbigt! Känslomässigt alltså....

Darling:
    Hoppas D snart tycker det är kul igen att gå till dagis.

Jaha..ska väl ta och förbereda morgondagens lunch..Jonte sover redan *s*..är helt utslagen efter allt bus

Kram på er alla kossor!

• Nitis77

Stackars lill skrutten då..och dig med Darling!
    Vad duktig du är som ändå lyckas hålla skenet upp..tror inte jag skulle pallat det?
    *kram till er*

Jaa...nästa helg är det Ko-dejt *längtar så*!!!!

Nu på lördag ska jag spendera närmare 7 timmar på tåg..ska ju hämta
    hem nytillskottet..ska bli så spännande!

Och vet ni vad..på söndag ska jag å Johan börja en danskurs?!
    Kände när vi var på bröllopet ( spelade dansbandsmusik typ) att vi är urusla på att dansa till annat än discomusik...så J föreslog (kors i taket *s*) att vi skulle gå en danskurs ihop
    Så på söndag ska vi börja en buggkurs..ska bli kul!

Nähä..dags att sussa..så man är pigg imorgon när klockan plingar 04.45Förvånad
    Tur man bara jobbar 2 tim...

• Nitis77

Låter som de flesta haft en bra helg...

Vi har ju äntligen fått hem nytillskottet..
    Jag är fortfarande så otroligt fascinerad över hur bra resan hem gick igår
    Först åkte vi bil till tågstationen & det tog 1 timme, sen tåget hem som tog 3 1/2 tim.. och han bara sov sött i mitt knä/transportburen

Väl hema var det en mkt nyfiken Figaro som tog emot..men se då kvicknade den lille till och fräste å morrade som en hel hund *s*
    Figaro backade artigt och höll sig på behörigt avstånd...

Idag har han dock fått lukta lite på den lille utan att få en "utskällning"....

Och ngt namn har vi inte riktigt kläckt ännu..men när man ser honom kommer man onekligen att tänka på katten Gustav ..men vi ska avavkta nån dag till innan vi beslutar oss för vad han ska heta

Sen var det 1:a danslektionen idag, jisses vad skoj det var..ser fram emot 12 lektioner till!
    Tog en sväng till marknaden & inhandlade 1 par fårskinnstossor till skrutten att ha på dagis, samt ett gäng nya anti-halk-strumpor
    Sprang på en ko m familj (lovan) som oxå  shoppade loss

Nej..dags att fixa lite middag, sen ska vi slappa i soffan å kika på film...

• Nitis77

Har lagt in bilder på nytillskottet  för den nyfikne

• Nitis77

Här är en till sjukling..men inge feber tack å lov..bara himla förkyld.
    Längtar så till på lördag
    Sänder krya-på-oss-kramar så alla som ska komma kan!
    Ska dock jobba lite först...vi ska nämligen byggstäda på skolan, för dom som gjorde det har slarvat rejält..mkt skit kvar som vi inte hinner ta på våra 2tim på morgonen...

Grattis solen till dagisplatsen, skönt att det gick så fort
    Spännande m könsUL..vart ska ni göra det?

Nej, sambon donar m lunchen, bäst å hjälpa till

• Nitis77

Känner mig oxå mkt mera kurant idag ..*skönt*
    Även jag kan tänka mig ett parti bowling imorgon..det är ju så himla skojigt!!!
    Men lovar inget..kanske är aptrött imorgon efter att ha jobbat hela dagen??

Imorgon får jag "sovmorgon"..ska inte börja jobba föränns kl 7 ...men har sagt att vid halv 3-3 måste jag fara..vill ju hem å duscha/fräscha till mig inför min dejt med kossorna
    Ev blir det även söndags jobb??

Tycker det låter bra att ses utanför strax innan 17..lovar å skynda mig så jag är i tid..men kan ju bli nån minut sen, så ni vet

Lycka till Minne i Norge!
    Tycker det är super trista att du å choko inte kan göra oss sällskap

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2