Vi med upprepade missfall...
Tänkte att vi kan samlas i en gemensam tråd... för att stötta varandra och gå vidare... för vissta ska vi ha barn!!
Här kan vi dela rädslan och glädjen att få plus igen! Oron och alla tankar...
Tänkte att vi kan samlas i en gemensam tråd... för att stötta varandra och gå vidare... för vissta ska vi ha barn!!
Här kan vi dela rädslan och glädjen att få plus igen! Oron och alla tankar...
Jag ansluter mig till denna tråd.4 missfall i bagaget,3 tidiga och 1 sent i v 20,nu är det 7 månader sedan det sista(iv20) och fortfarande inte gravid igen.Men jag ger inte upp!!! Men visst är det jobbigt ofta,på mitt jobb är det 3 som är gravida!!!!!!!!
Jag skulle haft i Maj och varit hemma o varit mammaledig nu egentligen,livet är orättvist för många av oss!!Vi får stötta varandra och verkligen hoppas att detta under som det verkar vara att få ett barn snart ska hända oss.
Själv har jag haft 3 missfall under våren...
1:a: jag blev lite sådär halvplanerat i februari, trodde inte det skulle ta sig direkt men glädjen blev till sorg den 20:e mars då jag fick mf i v 7+0
2:a: tog sig direkt igen i början på maj men glädjen blev väldigt kort då jag fick min "mens"/mf redan i v 3+6
3:e: visst tog det sig på första försöket igen men även denna gången slutade det med blödningar och tårar i v 7+0 den 22:a juni
Nu kommer vi vara med på en utredning/studie i slutet av sommaren... tror jag ska in för första besöket i v36.. men vi lever som vanligt så fort jag slutat blöda och jag kan ju inte garantera att jag inte är gravid då
GBG tjej: åhh.. v20... livet ÄR inte rättvist!! O visst känns det som att ALLA blir gravida överallt utom en själv... låter bittert men det känns ju... Vi ger inte heller upp!! Aldrig! Det gäller att fokusera frammåt, se målet med en liten i sina armar... Det är längtan och väntan som känns mest... och vetskapen att nu skulle man varit "tjock"... eller som du.. mammaledig... Vi får sprudla av positivitet här i tråden... stötta varandra när ni har våra "downs"... GBG tjej.. hur har du det med BIM o allt nu?
Hej på er!
Ville bara pigga upp er lite grann. Jag hade mitt första missfall i v. 11, tre månader senare var jag gravid igen och drabbades av ännu ett missfall i v.8. I dag har jag en underbar liten kille på 7 månader
Jag pratade med en läkare, som sa att kvinnor som har brist på olika näringsämnen i bland kan drabbas av mf, jag fick äta zink,folsyra,B12 & multivitamin, ofta om man är stressad tar ju inte kroppen upp alla näringsämnen lika aktivt heller...Jag tvingade dessutom mig själv att gå ner i varv, köpte bl.a ett avslappningsband
Lycka till!
Eliottan: så sant... gäller dock inte mig som äter bra o näringsriktigt och tilskott av folsyra mm... men klart värt att tänka på däremot har jag förmodligen en inre stress av att jag vill byta jobb snarast då jag inte trivs... även om jag känner mig lugn så kan man ju vara stressad..
Jag är en IVF-tjej med 2 missfall i bagaget. Skall få ett ägg i höst, men försöker redan förbereda mig psykiskt på att bli gravid igen. Det är ett rent helvete att gå och vänta på v. 12 tycker jag. Skall börja med folsyra och vitaminer snart och sluta med kaffe :( :( :(. Det svåra är ju att utredning sker efter 3:e missfallet. Det blir både dyrt och känslomässigt krävande. Jag hoppas innerligt att det är slumpen som spelar oss ett spratt.
Hej
Ansluter mig till denna tråd med en fråga, när klassas det som ett missfall?
Själv har jag haft ett utomkveds och tre tidiga missfall (vecka 5, vecka 6 och vecka 5) på raken. Har fått starkare plus två av dessa, svagare plus men mycket symptom en gång.
Räknas dessa tidigt avbrytna graviditeter som missfall? Enligt min KK finns det ingen aledning till utredning än, men jag vblir fundersam när jag läser era inlägg...
FruM
Hannnnah!!
BIM nu till helgen,men det känns redan nu som den är på G,har haft väldigt konstig o oregelbunden sedan sista missfallet.Jag vet att man ska försöka slappna av o inte hela tiden tänka på att bli gravid men det är inte så himla lätt!! Ja du vet ju själv!!??
Ja vi får se vad som händer o stötta o pusha varandra
Hannnnah!!
BIM nu till helgen,men det känns redan nu som den är på G,har haft väldigt konstig o oregelbunden sedan sista missfallet.Jag vet att man ska försöka slappna av o inte hela tiden tänka på att bli gravid men det är inte så himla lätt!! Ja du vet ju själv!!??
Ja vi får se vad som händer o stötta o pusha varandra