• Hannnas

Vi med upprepade missfall...

Tänkte att vi kan samlas i en gemensam tråd... för att stötta varandra och gå vidare... för vissta ska vi ha barn!! Skrattande

Här kan vi dela rädslan och glädjen att få plus igen! Oron och alla tankar...

• Svar på tråden Vi med upprepade missfall...
  • Hannnas
    Julafton: Ledsen att du ska känna att du behöver joina oss, men du är varmt välkommen

n, fysiskt. Sen att du mentalt behöver mer tid är en annan sak, minst lika viktig om inte viktigare... Själen tar oftast längre tid att läka än kroppen...

Försök att se var dag som den är, och ta det som det kommer... Oroa dig inte för en ev ny grav i onödan... ta det då, för vad annat kan du göra? Försök att läka under tiden, ge dig själv lite space... Dessutom kan man ju känna av ÄL symptomen flera dagar innan ÄL.

Allt kommer bli bra!! faktiskt... Snart när du och din kropp är redo så kommer en liten att bosätta sig i din mage

Varma kramar från mig...

Ms Leia: mm förstår hur du tänker, men jag kan se ett svaaaagt streck i ditt galleri... testa med CB istället *jag tror o hoppas*
  • Toadette

Jaha får man vara med här? Misstänker att jag har mf nr 4 just nu. Testade plus svaaagt i torsdags och så i lördags kom mensen. Jag testade nån dag innan BIM eftersom jag kände att jag var gravid. Skulle inte ha gjort det...... De 3 första mf kom i v 6-8 och nu detta ännu tidigare.

Det är så himla jobbigt att fortsätta försöka känner jag. Man kommer aldrig kunna glädjas riktigt. När jag väntade sonen var jag orolig hela graviditeten just eftersom jag fått mf innan.

Vi kommer inte vänta med att försöka igen utan kör på som vanligt. Tidiga mf kan ses som en vanlig men har jag hört så det är väl bara att fortsätta.........

• Thezzizen

Jag kikar in här i förebyggande syfte nu hos er, får man det. Har antagligen mf nr 2 på gång just nu. Testade pos i lördags, började blöda lite smått igårkväll... Jädra skoj liksom...

• Hannnas

Toadette: ledsen att du hamnat här och ledsen att du misstänker mf nr 4...

Ditt nu 4:e mf kan ju räknas som en "vanlig mens"... kroppen kommer förmodligen inte att störas av det och cykeln kommer att vara som vanligt. "risken" med att testa tidigt, innan v5 är ju att ca 50% av alla grav innan v5 slutar i mf... ungefär...

Har du gått på utredning för dina 3 mf? Känns som att de ligger i ungefär samma vecko-period så ja... men ser ju ett mönster...

Mina mf (2 av dem) slutade båda i v8, nu medicinerar jag mig själv med barnalbyl, ca 75 mg/dag... för att öka blodgenomflödet och förhindra eventuella antikroppar som kan stöta bort en ev grav.. Inget att rekommendera att göra om man inte pratat med läkare el har kunskap själv först... Men nog värt att ta upp med sin gynläkare kanske??

• Hannnas

Thezz:   nääää sluta, säg inte så  Gråter  blöder du mkt?? vissa blöder ju runt tiden för mens??

• Thezzizen

Hannnnahgumman: Nej det blöder inte mkt och nej jag har inte ont, men det hade jag inte förra gången heller... Jag förebereder mig iallafall, varför gå bra den här gången, varför gå bra för mig överhuvdtaget?
    Igår kväll var det lite blod i trosorna som jag inte märkt av (jag som tyckt det känns som mensen kommmit i flera dgr), kommer mera när jag torkar mig och även nu i morse när jag var på toa...

• Sthlm1979
    Thezzizen: det behöver ju verkligen inte vara ett mf. Man brukar ju får som menssmärtor då. Lycka till! Kram
  • Hannnas
    Thezz: mmm jag förstår din "aaaggghhhh" ilska/sorg ... finns ju inget att göra mer än att vänta heller... o du... det KAN ju fortfarande gå bra och OM det inte gör det så kan du ju räkna detta som en försenad mens... för det är ju såpass tidigt att det inte ska störa din cykel isf... *kramar*...  Är du ledig idag?

Sthlm 1979: tyvärr känns tidiga mf som vanlig mens ibland... alla mf gör inte ont
  • Thezzizen

Hannnnah: Ja, vi har semester fortfarande, börjar inte jobba förrns på tisdag. Kanske var it bättre o jobbat så man slipper tänka så mkt, och inte vet jag hur jag ska kläcka de här för karln heller. Då vi var så nöjda o glad i går över att allt såg så bra ut och jag äntligen fått han att bläddra febrilt i barnvagnskataloger (ironiskt eller )

• Sthlm1979

Jo det gör det nog, ville bara vara positiv... positivt tänkande you know.

Svar på tråden Vi med upprepade missfall...