Inlägg från: lojo0001 |Visa alla inlägg
  • lojo0001

Hur lång tid tar det att öppna sig?

Har bara en fråga. I går när jag var på undersökning var jag öppen 1 cm och nu undrar jag hur lång tid det tar att öppna sig till 4 cm. Har nu förvärkar/värkar som strålar i ryggen och som ett band runt magen och trycker mot låren. De kommer och går med ca 15-10 min mellarum.

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att öppna sig?
  • lojo0001

Nej det är inte långt till förlossningen. Men jag var inne igår på en undersökning då jag drabbats av en oförklarlig migrän så då sa förlossnings läkaren till mig att jag var öppen 1 cm och det var igår kl 10:00 på förmiddagen och idag har jag gått från och till med förvärkar sedan 11:00. Det är först nu jag har svårt att ligga ner och det gör ont i mellan åt.

• lojo0001

Tack...för era råd och tips...

• lojo0001

Tack alla ni som svarat. Jag fick åka in i går. Ringde först till SöS med det var fullt så det blev till Huddinge. BM:s bemötande var under all kritik och hon kände och sa att jag var öppen bara 1 cm och det var förvärkar jag hade. Huvudvärken som jag fick samtidigt (vilket läkarna tycker är konstigt, orkar inte förklara den historian) visste de inte vad de skulle göra åt. Så efter tre timmar på huddinge fick jag rådet ta en citodon och åk hem. Det gjorde vi. Läste igenom det som skrevs om mig vid SöS (Läkare undersökte mig där) och vad huddinge hade skrivet då hade jag minskat något som heter Cervix Bibl. Vad det nu är....Ville bara skriva av mig...de var otrevliga på huddinge jag kommer att vägra åka dit....när det är dax och sammandragningar/förvärkar/värkar har jag som fan nu men jag tänker vänta in i det sista innan jag ringer

Svar på tråden Hur lång tid tar det att öppna sig?