• Anonym (TS)

Vaxa pullan själv hemma, vad tänka på?

Hm ja detta kanske är under fel rubrik men under denna så tycker jag att alla verkar kunna så mycket så jag chansar

Tänkte vaxa min pulla hemma (brasilianskt) med vanligt benvax "Vet" flytande, går det och vad ska jag tänka på?
    Ska man dra uppåt mot magen som man gör när man vaxar benen eller ska man ta det lite försiktigt och dra ner mot fötterna?

Någon som kan hjälpa till och råda?

Tacksam för alla kloka svar

• Svar på tråden Vaxa pullan själv hemma, vad tänka på?
  • Isorfidien

När man vaxar ska man stryka på vaxet med hårets riktning och drar snabbt som attan mot hårets riktning.

Jag vaxar själv enbart benen.

• Anonym

Står det inte på deras förpackningar att de inte skall användas till att vaxa kring könsorganen?

• Silence

fyfaaasen vad ONT! Men effektivt! är själv för feg dock! lycka till..!

• Pineapple

Nu har jag aldrig gjort en brasiliansk vaxning utan bara vaxat bikinilinjen och då hade jag speciellt vax för det, men insåg ganska fort att det var inget för hemmabruk... Man behöver tre händer minst!

Sedan dess har jag vaxat på salong för då har hon som vaxar en hand som drar huden åt ett håll, jag håller emot åt andra hållet och hon drar.

• Anonym (TS)

Haha ja det gör nog jätte ont men jag tänkte att jag måste testa i alla fall
    Tänkte börja med bikinilinjen och vaxa innåt så långt det går utan att göra för ont.
    Det är min gubbe som vaxar åt mig, han hjälper mig även med benen för det funkar inte heller bra själv tycker jag.
    Blir liksom fel vinkel när man drar och baksidan kommer man inte åt ordentligt.
    Ska läsa på Vet förpackningen om det står något om vaxning på pullan.

Vad använder man annars för vax till pullan?

• Stellas Mami

Ont det gör ont! Ja lite svårt på sig själv va? Gå på salong istället!

• Pineapple

Jag testade Veet har jag för mig men den variant som är till för bikinilinjen. Får du hjälp så kan det nog funka.

Jag fick som blödningar under huden (blåmärken) då jag inte kunde sträcka huden tillräckligt själv och det var inte så snyggt...

(nu vet jag knappt ens hur min bikinilinje ser ut för jag ser inte ner under magen! *hihi* gravid i v39)

• strömelin

hej

Det är ju lite meckigt att vaxa själv, svårt att se vad man gör tycker jag.
    Använder själv veet varmvax. Tycker att det är ok men har hört att det finns ett vax som är speciellt till för just intimvaxning och ska vara bättre. Heter brazilian vax (eller liknande) och finns på många ställen t.ex. åhlens. (Det ska vara hårdare och man drar i själva vaxet inte i något papper eller tyg. har doch inte provat det själv som sagt, gör det när det antra tagit slut)

Jag tycker att det är lättast att dra upp mot magen eftersom det är lättare att komma åt och man har mer kraft.

När du vaxar blygdläpparna dra inte ut mot sidorna. Gjorde det en gång och drog upp en liten spricka mellan inre och yttre blygdläppen. ajaj.

Det är viktigt att strama ut huden ( speciellt blygläpparna) annars rycker det för mycket i själva huden.

Första gångerna gör det verkligen ont. Kan blöda lite ur hårsäckarna.

• Anonym (TS)

Ok TACK.
    Gubben får vara lite försiktig och så börjar vi från bikinilinjen så får vi se hur mycket brasiliansk det blir

• strömelin

obs! glömde skriva att du ska dra uppåt inte utåt. står på paketen. Drar man utåt( ut frånj kroppen) får man blåmärken.

Svar på tråden Vaxa pullan själv hemma, vad tänka på?