• Fridlund

LAS-dagar???????

undrar lite över det här med lasdagar. i min kommun måste man komma upp i 1080 lasdagar för att bli fast anställd. har ca 400 nu innan sommaren. men under hur lång tid är det man ska få ihop dessa dagar, har för mig att det är 3-4 år, men vet inte!! någon som vet, eller vet om man kan kolla upp det på internet??
    mycket tacksam för hjälp!!!

• Svar på tråden LAS-dagar???????
  • glasbubblan

Låter som något som regleras i kollektivavtal snarare än lag i alla fall. Lasdagar som begrepp har jag aldrig hört talas om, så jag är också nyfiken. *kunskapstörstar som vanligt*

• Fridlund

las= lag om anställningsskydd

• Mickis74

1080 dagar inom en 5-årsperiod.

• Fridlund

hittade inget där, måste nog registrera sig då....tack ändå!

• Fridlund

mickis74
    okej, men jag började sommaren -04, hade även timvik på hösten och fick sedan vikariat på ett annat ställe, i samma kommun, räknas det då från juni -04 då eller hur är det??
    eller det måste vara på samma ställe man jobbat?

• Mickis74

Inte samma ställe....men det ska vara samma arbetsgivare. Räknas från det att du börjat din anställning.

• Fridlund

räknas även timvik?? och semestervikariat, eller är det bara när man går på kontrakt??? för när jag jaft kontrakt har jag automatiskt fått 30 lasdagar i månaden, oavsett hur mycket jag jobbat. har nu varit mammaledig, men nu börjat igen, påverkar detta på något sätt???

• Fridlund

stavar som en kratta gör jag

Svar på tråden LAS-dagar???????