• mamyleine

Stör ni er på personer som inte fäller ner toalocket?

Det gör jag.

Minns när jag träffade sonens pappa och var "inbiten" singel. Detta fälla ner toalocket varje gång man gick in på toaletten. Till sist skrev jag en lapp. VÄNLIGEN kom ihåg att ha ner toalettlocket.

Minns även att min syster var på besök. Var på hon trött (mitt i natten) gick upp på toaletten och satte sig på en kall toalett. Utan både lock och sits . Hon flög upp med ett skrik. Sånt har man ju själv gjort också i sömnen. Då får man en kall rumpa mår jag säga .

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stör ni er på personer som inte fäller ner toalocket?
  • Mickis74

`Ja, ibland så gör jag det....för jag tycker inte det ser speciellt trevligt ut.

• annikamattias

Pratar vi toalock eller toasits?
    Locket vill jag ha öppet, förutom när jag hade katt då var jag tvungen att ha det stängt.
    De var toadykare båda två som små, varsit dyk och tvångstvätt efteråt...

• Mickis74

Jag tycker det är trevligast om både ring och lock fälls ner.

• KickStart

Nej egentligen inte.
    Maken är bra på det där med att fälla ner locket värre är det med sönerna..
    Kan väl bli ett små brutalt uppvaknande när man strular upp på natten för att kissa och i dimman sätter sig direkt på porslinet..*yikes*
    Man blir klarvaken direkt
    Och DÄR vill jag gärna ha min stol förvärmd

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • mamyleine
    annikamattias skrev 2006-06-29 22:46:44 följande:
    Pratar vi toalock eller toasits?Locket vill jag ha öppet, förutom när jag hade katt då var jag tvungen att ha det stängt.De var toadykare båda två som små, varsit dyk och tvångstvätt efteråt...
    Både och. Glömde lägga till det ena
  • scrapparlotta

Jaaaa, jag blir superirriterad på det åxå. Ser så otrevligt ut. När jag träffade min sambo hade han åxå varit singel läääänge, men konstigt nog så fällde han alltid (och gör så fortfarande) ner locket. För dom flesta killar , ialla fall om dom lever själva, gör nog inte det. Men det finns även tjejer som inte gör det, märker jag på jobbet där ofta locket på tjejernas toaletter inte är nerfällda.

• såsen

Nej de gör jag inte
    Varför skulle man de???

• Lamie

Ja!!
    Jag blir tokig!

Anledningarna till detta är som följer
    *En toalett kan vara hur välstädad som helst, men är toalettlocket uppe ser det genast inte lika trevligt ut
    *Jag har 3 katter, varav 2 gillar vatten riktigt mycket, tom så mycket att ett dopp i stolen inte är ett hinder för dem.

nej man fäller ner toalocket efter sig, precis som man stänger skåpsluckor efter sig och släcker efter sig i ett rum när man varit där och ingen annan.

• Jessica24

Nej, det gör jag inte.
    Däremot avskyr jag då folk inte fäller ner toasittsen. Skrikandes
    Som tur som är är min make noga med det.

Victor 14/3-2006
Svar på tråden Stör ni er på personer som inte fäller ner toalocket?