• mamyleine

Stör ni er på personer som inte fäller ner toalocket?

Det gör jag.

Minns när jag träffade sonens pappa och var "inbiten" singel. Detta fälla ner toalocket varje gång man gick in på toaletten. Till sist skrev jag en lapp. VÄNLIGEN kom ihåg att ha ner toalettlocket.

Minns även att min syster var på besök. Var på hon trött (mitt i natten) gick upp på toaletten och satte sig på en kall toalett. Utan både lock och sits . Hon flög upp med ett skrik. Sånt har man ju själv gjort också i sömnen. Då får man en kall rumpa mår jag säga .

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stör ni er på personer som inte fäller ner toalocket?
  • Supermamsen

jag stör mig inte på de som "glömmer "

däremot stör jag mig på smusiga snusk toaletter..

jag gör ren min toa minst en gång om dagen.

• Lilla Bettan

Nej...och jag blir vansinnig på folk som fäller ner toalocket på allmäna toaletter, då måste jag ju ta i det! Hemma spelar det ingen roll!

• Laire

Har växt upp med två bröder och en far, så jag anser att de har lika stor rätt att stå upp och kissa som jag har att sitta (ovanligt? Verkar så )

Är van vid att alltid fälla ner det innan jag sätter mig, har aldrig lyckats sätta mig på det kalla porslinet.

Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
  • Helgona

haha ja, är alltid på mina killar om detta, (4st) mest för att det ser trevligare ut på toa för andra människor!

CARPE DIEM
  • milimina
    ja! för att katterna trillar ner i toan annars och det är inte så jäkla kul att ta reda på

hemma hos oss måste man fälla ner locket samt lämna toadörren öppen (de har sin favvo-sovplats därinne), men folk gör gärna precis tvärtom istället.

dessutom ser det mycket trevligare ut med stängt lock.
  • Dollars matte

Sen den dagen då jag spolade med locket uppe och såg stora stänk fara iväg tvärs över badrummet för att splasha och rinna ner på motstående vägg har jag väldigt svårt för uppfällda lock. Det finns ju lixom där av en anledning...

• Dino78

Nej,d et är ju rätt enkelt att fälla ner det om man säger så!
    Tänker ni aldrig på att killarna kanske blir lika irriterade över att dt alltid är nerfällt

DIF i själ och hjärta
  • tahira
    sundsvallstjej skrev 2006-06-30 08:12:16 följande:
    Har växt upp med två bröder och en far, så jag anser att de har lika stor rätt att stå upp och kissa som jag har att sitta (ovanligt? Verkar så ) Är van vid att alltid fälla ner det innan jag sätter mig, har aldrig lyckats sätta mig på det kalla porslinet.Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
    Men det är klart att de har lika stor rätt att stå upp, men det kan väl fälla ner sitsen/ locket för det!?

Flera av min sambos vänner glömmer fälla ner sits och lock när de är här, det tar jag som fruktansvärt otrevligt. Jag tror aldrig att jag glömt fälla ner locket (sen jag var liten) så jag fattar inte varför så många struntar i det. Okej att vissa killar fäller upp sitsen, men att inte fälla ner den är ju som att jag skulle låta locket vara uppe, och det vet jag inte speciellt många som gör..

Jag tycker att det är oartigt, otrevligt, respektlöst och ouppfostrat att inte fälla ner efter sig.
    Det spelar ingen roll vem som vinner, Brasilien är alltid bäst.
  • Kofttanten

Nej, Jag är själv dåligt på att fälla ner locket. Det ska ju ändå upp igen...sisten däremot vill jag ha nere såklart

• Kofttanten

fast är jag hemma hos någon annan gör jag ju det

• Niz

usch vad jag stör mej på det... hela locket SKA vara nere.. tycker att det känns lite små äkligt att komma in på dass o se rakt ner i skålen (även om den är helt ren)... Min mor brukar få sej en utskällning när hon e här.. för hon "glömmer" ALLTID att fälla ner locket.. bah!!!

• Nimbuz

Nej absolut inte men däremot om toasittsen är uppe blir jag irriterad.

• Andrundrun

Nej, vårt toalock är extremt fult på uppsidan. (konstigt ord)
    Färgen har flagnat så jag har alltid toalocket uppfällt.

• annca

Jupp! Otroligt faktiskt. Smäller ner locket så kraftigt jag kan som en markering (om det är ett smällbart lock vill säga) när jag kommer in på en som står öppen.

HAr nåt skags nojja för att jag ska tappa nå¨t viktigt i toan...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • fijah

Jag stör mig inte alls, är det öppet så fäller jag nog ner det utan att ens tänka på det.

• Laire
    tahira skrev 2006-06-30 09:35:36 följande:
    sundsvallstjej skrev 2006-06-30 08:12:16 följande: Har växt upp med två bröder och en far, så jag anser att de har lika stor rätt att stå upp och kissa som jag har att sitta (ovanligt? Verkar så ) Är van vid att alltid fälla ner det innan jag sätter mig, har aldrig lyckats sätta mig på det kalla porslinet.Kärleken går dit den vill och inte dit den skall. Men det är klart att de har lika stor rätt att stå upp, men det kan väl fälla ner sitsen/ locket för det!?Flera av min sambos vänner glömmer fälla ner sits och lock när de är här, det tar jag som fruktansvärt otrevligt. Jag tror aldrig att jag glömt fälla ner locket (sen jag var liten) så jag fattar inte varför så många struntar i det. Okej att vissa killar fäller upp sitsen, men att inte fälla ner den är ju som att jag skulle låta locket vara uppe, och det vet jag inte speciellt många som gör..Jag tycker att det är oartigt, otrevligt, respektlöst och ouppfostrat att inte fälla ner efter sig. Det spelar ingen roll vem som vinner, Brasilien är alltid bäst.
    Jag ser inte varför nedfälld sits ska vara normen, kan tillägga att jag aldrig fäller ner/kräver att någon annan ska fälla locket på toaletten heller.
    Kärleken går dit den vill och inte dit den skall.
  • Jullesmamma

Svarade JA, men enbart för att vi har ett skåp rakt över och jag vill inte se T.ex. min mascara eller deo i toaletten!!!

Svar på tråden Stör ni er på personer som inte fäller ner toalocket?