• Esrael

Ensamstående Mammor

Hejsan

tänkte starta en tråd för oss ensamstående mammor...tror vi är några stycke, kan ju vara skönt att prata av sig.

själv blev jag ensamstående för ca 2 veckor sedan och jag har en son på snart 10 månader.

• Svar på tråden Ensamstående Mammor
  • Månblomma

Hej! En till ensamstående här:) Jag har en dotter på 19 månader och hennes pappa flyttade tillbaka till USA när hon var 3½ mån. Tack och lov för det, äntligen fick vi lugn och ro! Efter det har han träffat henne vid ett tillfälle. Nu har han ansökt om uppehållstillstånd igen här och jag är så rädd att han ska försöka sig på något när han väl är här. Ni vet, komma med nån skit om att hon ska bo hos honom också... Hon känner honom ju inte och aldrig i livet att jag går med på nåt sånt! Visst får han träffa henne och lära känna henne men efter att ha valt sitt gamla liv före henne och därmed flyttat (trots att han nu "ångrar sig")kan han glömma delat boende eller vad man kallar det.

Med det sagt, Mhy jag förstår hur du känner det. USCH vad hemskt
    :(

• Mhy

Esrael:
    Min lilla kille är snart 10,5 mån och är världens bustroll.

Månblomma:
    Tack för sympatierna. Vi sitter nog alla, mer eller mindre i samma båt. Hoppas bara ditt X inte anväder sig av din dotter för att söka uppehållstillstånd.

Idag är sonen hos sin pappa och det var inte ngn munter stämning då han kom o hämtade honom. Mitt X sa knappt något och verkade jättesur. Sen brukar han alltid ha sonen till ca 20.00 på kvällen men nu gick ju inte det utan han ville lämna honom tidigare. Detta från nån som sa att han satte sonen först o ville vara med honom oftare... Kändes inget kul att min son ska vara där idag efter allt som hände igår. Föresten är det ngn som vet hur man gör om jag vill bockera "gäst" dvs ngn som inte är medlem eller har loggat in från att gå in på min presentation?? Såg att det var en annan som gjort så o det verkar vara vettigt att göra.

• Esrael

mhy: ska man blokera gäster så måste man vara plusmedlem...vill själv göra de då jag misstänker att de snokas en hel del....

jag vet inte ens hur än är gäst här,,,

• Esrael

blev kallas jävla hora idag och rasmus för horunge

inte av hans pappa men avlägsna kompisar

• Mhy

Esrael:
    Det är bara att inse, folk är dum i huvudet. Jag blir nog kallad ett o ett annat åxå men ingen har än så länge sagt ngt till mig. Mycket tror jag beror på hur exet har framställt allt som hänt. Och det skiljer sig ju avsevärt åt från min version. Ignorera dom!!

• Esrael

mhy jo de klart men jag blir så förbannad....kalla rasmus för horunge var de värsta nån nåpnsin kunnat göra

• Anneli Loke

Hej!

Mhy: Förstår att det känns jobbigt för dig..
    Hoppas bara att det löser sig till det bästa, & att det kommer funka att ha honom där..men att det känns jobbigt att vara utan sin älskling, sitt allt det ÄR hur jobbigt som helst!
    Ibörjan låg jag sömnlös..
    Kan vara glad att jag har jobb då Loke inte är hemma!

Idag kom han hem igen, lämnade honom i Fredags, då gick han 13 steg, idag kom han hem, promenerade igenom hallen & ropade Hallåååå! STOR pojk man har nu!
    Känns att det funkar bra nu iallafall, så vi har beslutat om att avboka tiden på Tisdag..hoppas bara detta håller i sig, att vi kommer överens!
    Nu skall hans pappa flytta ihop med hans nya tjej, ingen är gladare än JAG! KOmmer funka bra för våran son, att han bara kommer att vara där, bra rutiner med tanke på att hon också har barn..
    Jaja, hoppas ni alla har en bra Söndag *KRAM*

• Anneli Loke

Esrael: Folk är dumma i huvudet, har alltid sagt att vaf folk säger om mig skiter jag i, men ingen pratar illa om min son!
    Man skall nog bara försöka stänga öronen & inte lyssna, inte lätt, jag vet..

• Mhy

Är det ngn som har bra tips på cykelhjälm o cykelsits åt sonen? vad ska man köpa? Bra tips på sittvagn behövs åxå om det är nån som har.

• Anneli Loke

Mhy:
    Loke åker runt i en Brio Tridem (trehjuling) tycker verkligen om den vagnen, med tanke på att det blir ett bra liggläge

Svar på tråden Ensamstående Mammor