Lidl vad brukar du handla där?
Själv handlar jag läsk, glass, tvättmedel, sköljmedel, tvål och lite godis där ibland
Vad brukar du handla där? nån särskilt sort av nånting? söker tips
Själv handlar jag läsk, glass, tvättmedel, sköljmedel, tvål och lite godis där ibland
Vad brukar du handla där? nån särskilt sort av nånting? söker tips
jag e så fånig o rädd för allt, galna kosjukan, fågelinfluensan you name it..
köper bara svenskt..
tyvärr för det hade ju blivit mkt billigare om man storhandlade på lidl ist för maxi ica
Jag handlar inte på LIDL av flera skäl. Bland annat deras långväga transporter som innebär en negativ miljöpåverkan samt deras policy mot sina anställda.
Tycker vi alla har ett ansvar att använda vår köpkraft till att t ex värna om vår miljö.
Gosmamma: Ok det förstår man ju =) Fast de har svenska varor också.
Jag köper godis på Lidl. Billigare än i "vanliga" affärer. Det har hänt också att jag köpte sylt, hygienartiklar. Skulle handla där oftare men affären ligger rätt så lång ifrån hemmet.
vi handlar bara milda där....(normalt handlar vi det när vi storhandlar, men lidl ligger så närme, så har vi glömt det, så handlar vi där) Innan köpte vi blöjor där, men nu använder vi bara libero...vi behöver aldrig betala mer än 100 per paket, och det är fler i det paketet än i lidls, annars var dom bra...Det är nog allt..vi brukar vara duktiga på att handla det vi ska ha när vi handlar..(coop forum eller city gross)
Handlar välsdigt sällan på Lidl, men när jag handlar där så blir det klyftpotatis (de har en sort som är väldigt god), grönsaker, skorpor och min man tycker väldigt bra om deras folköl, så det köper vi en hel del när vi väl är där.
Fler tips
Vi köper deras drickyoghurt till vår Lilleman som älskar sånt. Han är svår att få att äta frukost, men drickyoghurt går ganska bra. De har en större flaska som blir billigare i längden.
De har en helt underbar förpackning med "chicken nuggets", typ. JÄTTEfint kycklingkött i och ordentlig panering. Det är ett lite ljuslila paket i frysdisken - missa inte om ni gillar sånt.
Har ni barn, speciellt små såna, så har de tvättlappar som är jättebra till en billig penning. Finns även parfymfritt. Deras blöjor är jättebra - vi övergav Libero för Lidls blöjor som var precis lika bra om inte bättre - och det för ungefär halva priset!!
De har en god öl där, den heter Grafen Walder.
Duschcreme köper vi där också. Om det är en liter för under 20 kr. Det doftar gott och rengör bra.
Numera har de också TexMex-produkter (Old El Paso, heter de så?) billigare än i vanliga affärer.
Sempers välling har de också, billigt. Var det 35 kr/paketet, tror det! (54 kr i vår närbutik)
Det var lite varor som vi gillar där, finns många fler!
ÅH, deras camembert är god! :) Och fetaosten är billig och bra!
Blöjor, pappersnäsdukar, toapapper, kex, choklad och juice.
Förra gången vi var där var maken med och han köpte rakhyvlar som var riktigt billiga 20st för 40kr och han tycker de är mycket bättre än gilette!
Vi handlar kanske där 4-6 gånger per år.
Päroncider, druvjuice, majs, frysta potatisklyftor (goda och billiga), choklad (särskilt den mörka från Amazonas 60% *mmm*), soppåsar (vi har en stor tunna i köket och de har kanonbra säckar med inbyggda knythandtag), gräddfil, nötter av olika slag, glass, frukt och grönt om det är fina saker inne, tvättlappar, festis (en variant kostar 15 kr/10 st. De har också billig ren juice på småtetra med sugrör). Är äldste sonen med blir det alltid en påse mini-múffins också som han älskar.