Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här är vagnen jag använder till sonen... En Emmaljunga från 1976

Sedan har jag 4 retrovagnar i från mellan -78 och  sent -80 tal som ska piffas upp som står i garaget... En av sittvagnarna i manchester ska jag ha själv. Sedan har jag en Emmaljunga Coronette från 98 som jag inte vet vad jag ska göra med och en Emmaljunga Hiker från -03 som vi också använder till sonen, pluss en Pozy-sulky till dottern...
    Hjälp! Tur att vi har 60 kvm garage och ingen bil...

Mamma till Egil 060523 och Vilya 031017
  • Veladis

Jag funderar på en sak... Ang vagnarna jag har. En av sittvagnarna har väldigt solblekt tyg, blå manchcester och inget tyg på sufletten. Jag tänkte byta ut det mot ny, blå manchester på både suflett och sittdel, och fodra sufletten med ett äkta gult sjuttiotalstyg med kaniner på. Vad tror ni om det? Det är en Brio från sent -70, tidigt -80- tal.
    Vad skulle man kunna ta för den???

• Veladis

Jag vet inte. Den är ju i orginal en retrovagn, och uppfräshad i samma retrostil. Restaurerad kan ske man ska säga. Men allt kommer ju inte att vara original så att säga, även om jag använder likadana tyger som då. Jag vet inte vad jag skulle kunna ta, är ju snäll också och vill inte ta för mycket...

• Veladis

bettzen: Jo, men man kan ju inte lämna garanti på vagnen t ex som med en ny vagn. Även om restaureringen omfattar även chassi också...

• Veladis

Tbulle: Såg bara upp till 62, och vill ha 68...

Typiskt att man skulle få en så stor bebis. Har en jättesöt babytröja som sambon hade som nyfödd, vit med bruna blommor med ansikten. Stl 50. Gick INTE på sonen ens som alldeles färsk...

• Veladis

Nu har jag börjat rensa ut bland vagnarna i min källare. Jag säger inte vad, och jag säger inte vart, men ni hittar den säkert, så flitiga som ni är med era länkar... FlörtOskyldig

• Veladis

bettzen: Det kan ju vara tjurigt när det gäller barnvagnar, folk vill ju gärna inspektera sådana grejer. Men jag tänkte, jag gör ett försök.
    Det är häftigt att allt är original på den, det brukar ju alltid vara något... som typ nya gummiband i vindskyddet, annat madrassöverdrag, mm. Den har typ stått inplastad i ett förråd i över 25 år...

• Veladis

Jag har inte behövt göra något förutom tvätta, putsa upp och smörja den lite...

• Veladis

Bettzen: Nä, jag har inte haft den själv. Då skulle jag nog inte sälja den. Jag köpte den utan att egentligen ha någon användning för den. Den var ju så fin, kunde inte låta bli. Men nu börjar det bli lite trångt i källaren... *ler* Tja, du vet hur det är. Det är svårt att samla på barnvagnar, de tar sån plats.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.