Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Jag har mitt "Rör mig inte"-hjärta kvar!

• Veladis

Nu finns det en grå 80-talare med underdel som ser superfräsch ut (kromat, vita hjul, handtag med krok) på Tradera, men jag kunde inte länka dit. Superbilligt, utrop 49:- Men den måste hämtas...   Ville ju ha, så fiiiint underrede!!!

• Veladis

Men kärleksdroken, blev en inte lite dyr, tycker du???
    Men ska det va´så ska det...

• Veladis

Följde bettzens exempel och la upp lite gamla retroprylar under pyssel&prlar i galleriet.
    Äh, jag kan ju visa här förresten!

• Veladis

Visst är den fin. Det tråkiga var ju att ingen av mina barn någonsin kunnat ha den... Den är storlek 50 och säkert aningen tvättkrympt. Dottern var 53cm/3,8 kg och sonen 54cm/4.4 kg...   men jag tänker inte göra mig av med den, för det är ju egentligen min sambos... Hihi, tänk att han som nu är en stor skäggig karl på 80 kg har haft den!!!

• Veladis

Coccos: varje gång jag tar bussen till stan (har ingen bil) åker jag förbi en trädgård där en liknande dockvagn - något äldre årsmodell tror jag- står under ett träd vid lekstugan. Där står den i regn såväl som sol, möglar säkert och bleks...    Är det legitimt att smyga dit och sno den när den misshandlas så??? Kan gladerligen byta ut dem mot en modernare, undrar just vad de skulle säga då i den familjen...   Om deras gamla 70-talsbarnvagn plötsligt blivit modern-plast-från-Toys R`us !

• Veladis

Men det är ju inte Hiawata, länken i Ankmors inlägg 702. Det är ju Goliat!

• Veladis

MayCai: Måste du klä om en då? Annars är ett hett tips att fråga en verkstad som klär om möbler...

• Veladis

MayCai: Klä om insidan är inte så svårt, utsidan är krångligare, och så syns det mer om det blir fel...

• Veladis

Priser...

På en lokal loppis finns diverse retro vagnsleksaker för 25 kr... Sådana man spänner tvärsöver... Några i trä, några i plast. De kostade 25 kr st, är det ett bra pris eller inte? Känner att jag har dålig koll...

• Veladis

Dronken: Det var ett par trägrejor med träfiskar och runda träpärlor, plus någon med träklockor. Sen var det någon med plasthundar...

• Veladis

bettzen: Åh, vill ha, länken i 883, det är ju i Fjugesta, gångavstånd från mig! Kanske ska promenera dit med dotterns dockvagn och fråga om dockan får bo där!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.