RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
Nu har jag också hittat hit. Perfekt tråd!
Nu har jag också hittat hit. Perfekt tråd!
Jag håller verkligen med om det ni skriver. De gamla vagnarna känns som att de har bättre hållbarhet. De är gjorda för att hålla liksom. Dessutom behöver man inte jämföra med nya vagnar med några år på nacken. Det står ju ofta i tidningar om handtag som går sönder på nyare vagnar än så. De klarar inte kyla, plasten spricker, leverantören menar att man inte ska ta vagnen i trappor (hur ska man då komma fram?). De äldre vagnarna har varit med på vintern, klarat sina trappor och håller än. Såklart kollar man innan att hjulen sitter på och att allt är ordentligt ihopskruvat innan man tar första promenaden med sin retrovagn. Brun manchester låter superfint! Jag tycker verkligen att ni ska köpa den!
Superfin vagn ovan!
Det är lugnt för min del. Har just nu två retro-liggvagnar och en Brio-kombi så jag ska nog inte ha fler just nu.
Jag har också sett de fina kläderna på Lindex. Men det är ju så irriterande att de bara görs upp till storlek 62. Vi andra då?
Jag har också undrat vad som hänt med henne. Det konstiga är att hon var online tidigare idag. Det såg likadant ut som nu, bara det att hennes knapp lyste grön. Skumt.
Matador Kids på Hornsgatan. www.matadorkids.se/
Rackarungar på Skånegatan. www.rackarungar.se/
Emmaus på Götgatan info.aos.se/E/V/STOSE/0002/22/75/ De har en separat barnbutik brevid den "vanliga" butiken. Du har säkert sett det om du gått förbi.
De har massor på Matador Kids. De är dock trevligare på Uni än på Matador. Men Matador väger upp det med ett större utbud av härliga danska kläder. I love.
Oj, vad man har missat när man varit bortrest då. Men, jag undrar, har det inte startats någon ny barnvagnstråd? Alltså som fortsättning på den här www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html som många av följde. Jag tyckte att det var bra att ha en separat för bara vagnar, men det kanske är överflödigt: Vad tycker ni?
Kärleksdronken, hur gick det med kombi-vagnen från 60-talet? Blev den din? Min sittvagnsjakt fortsätter...
bbb: Jag är ute efter en sittvagn, liggvagnar har jag så det räcker.
Om ni andra vill fortsätta här, så gör vi det. Jag är inte lika intresserad av retrogrejer i allmänhet som av retro-vagnar, men jag kollar ju in den här tråden då och då också, så det ska nog funka för mig med.