Inlägg från: Kärleksdronken |Visa alla inlägg
  • Kärleksdronken

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Nifelheim, det finns ett smurfhus här på dyr-loppisen i Gustavsberg, med smurfar, det ville hon ha 400 för, hon sa att ett sånt blivit sålt på Tradera för 800. Jag tycker att det låter jättedyrt.

• Kärleksdronken

kristinah, har dom lastbil? Nu kanske dom inte orkar släpa med sig en syskonsulky från Norrland, men skulle dom ha lite plats över så ser drömvagnen ut som sådan: kromchassi (inget plast på chassit)!! Thats it! Max 300 kr. Och varukorg. Tyget spelar ingen roll, är det slitet klär jag om med något retro-tyg.
    Vad var det för 70-talssulky du provkörde, Brio eller Emmaljunga, eller annat? Är nyfiken på vilket märke som var bäst på den tiden. Min liggvagn är Emmaljunga och den är jättelättkörd, bra svikt och lätt att svänga. Å, dom är ju bara bäst! Du har en förstående mamma du, min tycker bara allt sånt är fult... Idag hittade jag faktikst ett par retrobyxor till mig själv. Oranga manchesterjeans, vet inte hur gamla de var, men det var Wrangler, och lappen inuti såg gammal ut. Frågan är om jag vågar ha dom på mig...Det är ju skillnad på att sätta på barnen knalloranga byxor mot på en själv

• Kärleksdronken

Cecci78, kan du inte smygta en bild på dockskåpet? Jag bor ju inte alls i närheten så jag kan inte åka och titta! Fast egentligen tror jag att morfar vill snickra ett dockskåp, så jag ska nog mest hitta coola möbler att fylla det med. (Farfars mut-dockskåp får stå i nåt hörn och se nytt och trist ut.)

• Kärleksdronken

Kristinah, en hel låda?! Wow!! Intresserad! *mena*  Hoppas det inte är priser som här på dyr-loppisen när det var 120 kr för ett bord+2 stolar från 70-talet...

Cecci 78, vad sjysst att du fotade dockskåpet, jag ska nog inte köpa det, det var en trist planlösning på det Men grymt coola retro-tapeter!!

Veladis, 25 kr är väl lagom bra! Jag gav 105 för mina plastnallar på Tradera och var glad ändå! Har dom plastelefanter på snöre?

Igår lyckades jag få min sambo att stanna på en loppis vid vägkanten, jag kände vibbar och när jag tittade ner i en låda såg jag plastmoduler i glada färger som var olika djurdelar, hundar elefanter och giraffer med ben och huvuden, tyckte dom kändes väldigt retro och när jag visade fyndet för min brors sambo sen på kvällen så kände hon igen dom från sin barndom Dom är jättefina! Det står Tupperware Toys på?! Ska lägga in bild när jag lyckats klura ut hur man laddar batteriet på nya kameran.

• Kärleksdronken

lurv, cooolt! Vet du, då måste jag fråga dig om dom, jag tycker det är lite mystiskt. Elefanterna har större pluppar, och går inte att sätta ihop med de andra djuren, jag har giraffer och hundar också. Och: ska det bara vara en "plastkloss" mellan ben-klossarna? Hur är "grundinställningen" med färgerna? Gröna/gula ihop, och blåa/röda?Jag tvingade min mamma att åka tillbaka till loppisen idag (den ligger där dom bor) för att kolla om det fanns flera delar kvar där som jag missat...jag driver alla i min närhet till vansinne med mina retrobegär...  Min brors sambo sa att hennes Typperwaretoys kunde man sätta ihop så att dom blev jättelånga. Kan man fortfarande köpa dom i samma stil, så att man kan komplettera?

• Kärleksdronken

Veladis, jag söker plastelefanter, min mamma har sagt att hon hade såna på min vagn, såg nu att lyckosten Caro Lin e har fyndat såna idag på en loppis, lyllos henne.... Ska du köpa några?

• Kärleksdronken

Cecci78, dom svarta och röda tapeterna hade man ju gärna haft på riktigt som fondtapeter, superläckra!

• Kärleksdronken

kristinah, har du någon glädjande loppisrapport ännu? För visst var det nu i helgen dom skulle dit, dina päron? Väntar med spänning!

• Kärleksdronken

kristinah, näää vad trist.... Loppisen som jag fyndade på i lördags (i Brottby) hade personal som var mycket skeptisk till 70-talsvagnar. Jag frågade henne såklart om retrosulkysar, och hon sa att hon tackar nej till sånt, att det är ingen som vill ha såna vagnar... Min sambos teori var att det var ju ute på landet, och där vill dom bara ha nytt, men om man bor inne i stan (eller exstadsbo som vi ) så vill man ha/vågar ha lite retro. Olika smak beroende på hur man bor.... Ja, jag vet inte......, men Brottby ligger ju långt ut i vildmarken (Coccos, vi skulle ut och plocka svamp )

• Kärleksdronken

Coccos, vilka härliga färger! Igår var jag på Emmaus på Götgatsbacken, dom hade mycket 70-talskläder där. Fast jag tycker att dom var lite dyra, tröjor låg på runt 40-50 kr, men mycket hade dom, härligt att bara titta på! Hittade en åkpåse i ljusbrun manchester där för 140 kr, helt klart dagens fynd

• Kärleksdronken

Ha ha!, då kan jag ju bara säga avis tillbaka, du som har så mycket fint

• Kärleksdronken

Den bruna åkpåsen blir perfekt till "Bettzens gröna"

• Kärleksdronken

Nä den kommer alltid heta "Bettzens gröna"

• Kärleksdronken

humla, vilket fynd!! Jag köpte också en dockvagn idag, för 150 kr, det tyckte jag var ett bra pris, så 35 kr var ju hiskeligt billigt!

• Kärleksdronken

Om någon är ute efter dockkläder i mindre storlek, hade dom mycket retro (en hel korg full) på Emmaus på Götgatan i Stockholm!

• Kärleksdronken

Bettzen, det blev ju en kul effekt på annonsen: när man klickar på andra bilden så släcker man och så klickar man på första bilden igen och tänder, det blir ju en kul ljudeffekt som man tänder och släcker på riktigt

• Kärleksdronken

Borde väl länka till denna mässa som är i Göteborg i helgen, även i denna tråd,  jag önskar sååå att jag bodde nära Göteborg, den mässan är säkert en guldgruva när man letar retro!

www.nostalgimassan.se

• Kärleksdronken

Bettzen, perfekt! då skyller du ju bara på sonen som inte vill sitta still i bilen så då måste ni stanna vid varenda loppiskylt! Lycka till, hoppas du gör några roliga fynd!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.