• Christian

SECTOR ALARM nöjda/missnöjda kunder

Jag och min sambo funderar på att skaffa larm till hemmet. Vi har varit i kontakt med Sector Alarm. Jag skulle vilja höra från andra som redan har larm ifall dom tycker att det var värt den extra månadskostnad som medföljer eller ifall några kan känna att det var ett önödigt köp.

Fördelar/nackdelar...    Hjälp tack!
  • Svar på tråden SECTOR ALARM nöjda/missnöjda kunder
  • memlis

Vi installerade larm från Sector för några månader sen och vi är jättenöjda Jag som är lite larvig och mesig och rädd tycker det är en jätteskön trygghet att ha. Har ni haft nåt larm innan?

• heavenly S

Både min syster och hennes sambo och mina föräldrar har sector och dom är jättenöjda med det!Dom har en dosa man enkelt larmar av och på med..

• Fridlund

vi skaffade sector alarm för ett par månader sedan, är är verkligen helnöjda!! det känns tryggt att ha. vi betalar ca 3000/år, och tycker det är värt varenda krona!
    vi har tänkt göra det länge, men som sagt det har kännts som mycket pengar, sector alarm hör väl dock till dom billigaste. vi har även rökdetektor kopplat till villalarmet

• Christian

Nej, vi har inte haft larm tidigare. I huset jag växte upp (hos mor och far) så hade far iaf installerat något eget, som mest bara tutade och varnade grannarna ifall någon tog sig in när vi var borta. Fast det fel larmade ju några gånger.... Min sambo har inte bott i larm hus. Och det är vårat första radhus.
    Hur bor ni?
    Har ni barn? Tanken jag har också, för att det kan väll bli lite knöligt för dom ifall dom lämnar huset själva. Kanske inte tänker på att sätta igång det eller inte känner att dom har tid?

• Fridlund

vi bor i villa, 2 barn. men det är jättelätt både att sätta på och stänga av. man kan göra det på apparaten som sitter inne, men vi har såna dosor (ser typ ut som en sån bilnyckel) det är bara att trycka på en knapp så har man 30 sekunder på sig innan larmet kopplas på.

• Christian

Heavenly S- Man fick en dosa, ska man ha fler fick man ju betala för dom också... Dosan tyckte jag var smart när man ska larma på. Men när man går ifrån hemmet och tappar bort den....

Fridlund - Jo, rökdetekorn föll mig också i smaken. Den gör väll att "tryggheten" egentligen blir starkare. Man är ju mer rädd för branden än inbrotten.

Sen är det ju så att man bor 2mil utanför storstaden och det känns inte som om man sett så många väktare här ute. Då tar det ju en extra tid innan dom kommer till mitt hem ifall jag har inbrott...

• Fridlund

ja precis, det var mycket därför vi ville ha larm också, börjar det väl brinna så går det ju så fort. vi har 5 brandvarnare i huset, plus rökdetektorn, inte så troligt att man fortsätter sova om villalarmet går igång. och är man inte hemma och det börjar brinna så hör ju grannarna plus att det kommer en väktare.
    sedan tror jag det är så, och det säger dom på sector med , att har man dessa larmskyltarna klistrade på huset, så är det ju inte direkt inbjudande för tjuvarna heller....

• Christian

Fridlund - larmskyltarna, ja, inte inbjudande för den smarte tjuven. Men för den narkotika beroende,tex, så spelar det mindre roll. Uppmärksammar kanske inte ens en liten dekal.

He he, en tanke till jag fick just nu. Vi är sist inflyttade i längan och vi bor på hörnet. Många går förbi våran kant dagligen. Om det nu blir skyltar där så skulle det nästan ge budskapet "vi litar inte på den andra skylten på garaget där det står grannsammarbete mot inbrott- vi litar inte på våra grannar"

• Christian
    Jag är jättenöjd medFridlund och Memlis svar. Fast jag skulle vilja ha fler åsikter från andra.
  • memlis

TS: Angående den där larmdosan och om du skulle glömma den borta fast du har larmat med den så är det bara att använda sig av koden när ni kommer hem och ska larma av. Skitsmidigt

Vi bor i kedjehus mitt i en länga men jag tycker det känns jätteskönt att ha larm. Speciellt nu på sommaren om man ska åka bort på semester och så.

Deras larm går ju även att ställa in så man kan ha på larmet på natten i vissa utrymmen. Det tycker jag är kanon eftersom jag är chicken när jag måste sova själv hemma.

Svar på tråden SECTOR ALARM nöjda/missnöjda kunder