• Christian

SECTOR ALARM nöjda/missnöjda kunder

Jag och min sambo funderar på att skaffa larm till hemmet. Vi har varit i kontakt med Sector Alarm. Jag skulle vilja höra från andra som redan har larm ifall dom tycker att det var värt den extra månadskostnad som medföljer eller ifall några kan känna att det var ett önödigt köp.

Fördelar/nackdelar...    Hjälp tack!
  • Svar på tråden SECTOR ALARM nöjda/missnöjda kunder
  • LPW

Vad har ni för månadskostnad och vad ingår? "Husdjursabonnemanget" verkar t.ex kosta 30 SEK/mån, men hur är det med t.ex rörelsedetektorerna? Tittar på vad det står för dessa så är det ett fast pris på 1500 SEK och en abonnemangskostnad på 15 SEK/styck. Funderar på vad det är för larm vi egentligen skall ha...

• Lynley

Det är dyrare om du ska anpassa larmet för djuren och har du tunga djur ex stora hundar så kan det bli problem. Men kisarna går bra.

Jag har förstått det som så att impulsinbrotten görs helst på olarmade hus då det blir mindre meck. Planerade inbrott görs nog mest där man vet att det finns värdefulla inventarier och då spelar det nog ingen roll om du har larm eller ej.

Vi hade ett otäckt inbrott förra året där de hade sökte igenom hela huset och även förstört väldigt mycket. Utan vårt larm skulle jag känna mig väldigt otrygg. Vi har även ett tyst överfallsalarm som känns som en extra trygghet.

• LPW

Jag har pratat med Sector Alarm, men skall även ta kontakt med ett par andra företag. Bra var i alla fall att månadskostnaden kommer att hamna på max 345 SEK vilket ju känns helt ok.

• josse84

Vi har ett larm från securitas. Det är inte alls mycket dyrare än sectors å så har de bilar som åker runt i kommunerna hela tiden. Vi har detektorer som inte ska ta katten, men en gång så hoppade han upp på hyllan som stod precis bredvid, å då kom han för nära å startade larmet. Vi var inte hemma då, men när vi kom hem låg det en lapp ibrevlådan där det stod att en väktare hade kommit ut, när de fått in larmet å när väktaren var framme. Han var framme på 6 minuter, å vi bor ute på landet ca. 3km ifrån Skövde. Det tycker jag är superbra!

• Zenobia

Låter som en tråd som passar mig. Vi bort ett par hundra meter ifrån grannarna och det känns otryggt att man har ingen som kan se till huset.

Men vad kostar första startsumman och sen i månaden då?

• Fridlund

zenobia
    startpaketet kostar 1 krona, väljer du till fler saker än det i starpaketet så kostar det ju mer. sedan ligger månadeskostnaden på ca 300, beror på hur många tillval du har, men jag har för mig att det max blir 350 i månaden oavsett hur många tillval du har, detta betalas ju dock inte månadsvis utan man betalar ett år i förskott. första året kan man dela upp det, då det ju blir lite dyrare med tillval, man kan då dela upp det på 10 månader

• Zenobia

Fridlund

Okej tackar, men vilken är bäst då och hur hittar man dom. Finns dom på nätet?

• Christian

60:- i faktura avgift tycker jag inte ger en möjligthet att ha månadsbetalning.... fult !

Ska ändå få larm installerat i veckan.

• Soffs

En liten varning... Mina föräldrar tecknade kontrakt med Sectors säljare och allt var så himla bra och vi var jättenöjda med alla svaren på våra frågor. Vi hade detaljerade frågor angående placeringen av detektorerna, vad som var tillräckligt osv och kände att vi verkligen hade uttömt alla möjligheter till "missar". Han var hos oss i nästan en timme och gick runt i huset och kollade ihop med min far och diskuterade och det vi hade bestämt oss för skulle absolut räcka. Så vi tecknade ett avtal.

När teknikern väl kom för att installera systemet deklarerade han snabbt att här skulle det gå åt betydligt fler detektorer och vägrade att installera det vi hade avtal på så det slutade med att far mer eller mindre kastade ut honom och sedan har vi inte hört något mer. Kostnaden för de extra detektorerna (som vi än idag inte vet om vi faktiskt behöver) skulle naturligtvis ha blivit höga. Allt som kommer utöver startpaketet är dyrt. Var detta ett säljtrick som slog fel?

Vi känner oss lurade av säljaren och dåligt bemötta av teknikern och funderar som bäst på hur vi ska gå vidare.

Securitas var här igår och vi funderar nu på att gå vidare med dem men är lite "brända".

• Christian

soffs-det här är en rätt så gammal tråd, synd att du inte kunde vara med från början och bidra med ditt starka inlägg. Jag har fördelen (?) att känna installatören någorlunda. Men vill han sätta dit mer än jag vill ha så gör jag som din far och slänger ut honom Det är klart att det blir mycket dyrare för flera tillbehör. 1500:- och 15:- i månaden per tillbehör. (Ska ha brand larmet)

Svar på tråden SECTOR ALARM nöjda/missnöjda kunder