• Mamma Mysig

Jehovas Vittnen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jehovas Vittnen
  • anamcara

fia sthlm
    : Tror jag osså! Men han får väl försöka tycker jag.... om han "vill framstå som någorlunda trovärdig" ;) hahaaa

• RadixLecti

Ja, vill ni bete er som ungar är det inget jag mår dåligt över. Trodde ni ville ha chansen att verka ha lite kött på benen istället för ett par bibelverser.

No problem.

• mampa

www.cftf.com/comments/kidsdied.html
    Vakna, 22 Maj, 1994. (Har faktiskt själv läst artikeln).

Här glorifieras ungdomar som valde att kasta bort sina liv och dö för sina fantatiska föräldrars skull!

När jag var 16 skulle jag antagligen kunnat ha varit en av dem ifall jag skulle varit i behov av en blodtransfusion.

Jehovas Vittnen, dessa kärleksfulla föräldrar älskar sin organisation i första hand, barnen i andra. Säger den styrande kretsen "Dansa på era möten" så visst skulle alla dansa. Om den styrande kretsen säger "Uteslut alla som dansar" då skulle dom utan att blinka göra det oxå.

Undras var gränsen går? Skulle dom t.ex. ta sina egna liv om kommandot kom uppifrån? Jag är helt övertygad om att en betydande del skulle utan att tveka ens en stund utföra kommandot. Uppmaningen kommer ju från Gud!

• anamcara

Så längedet finns en föreskrift i bibeln så lyder vi. Vi står ju under Jesus och Jehova, "inga människor som kan hitta på vadsomhelst".

"tänk efter både två och tre gånger innan du ger en patient blod" säger Ian M. Franklin. De som får blodtransfusioner löper i stort sett samma risker som de som genomgår en organtransplantation. Immunreaktioner har en tendens att stöta bort främmande vävnad.I en del fall kan blodtransfusioner faktiskt hindra aktiveringen av immunförsvaret. Sådan Immunsupression gör patienten sårbar för portoperativa infektioner och för virus som dittills varit slumrande!

VAKNA för Augusti - 2006.

• anamcara

RadixLecti : Du tror dom flesta överlever... HUr vore det med lite FAKTA istället för att berätta för oss vad du tror ;)

• anamcara

RadixLecti :

Din artikel säger att blodet innehåller 50% vatten...

Men det stämmer inte! Innehåller 91,5% vatten.

• Toadstool

anamcara
    Får man ta emot plasma som JV?

(Förresten menar man nog extracellulär vätska när man skrivit att blodet består av 50% vatten - självklart finns det även västa i de röda blodkropparna men räknas så om intracellulär vätska - rätta mig nåogon om jag har fel!)

• Toadstool

anamcara

Tack för länken, där står det:
    "Koldioxiden kan också reagera kemiskt med vatten inuti de röda blodkropparna och transporteras som bikarbonat."

Alltså innehåller delen med "red bloodcells" på Radix länk, vatten även den, men då inuti de röda blodplättarna. Summan blir då mer än 50% totalt. Bilden visar enbart det extracellulära vattnet.

Svar på tråden Jehovas Vittnen