Jag slas ibland av tanken att i Sverige sa är det inte bara sa att man försöker att inte sticka ut, ibland sticker vi inte ut heller. Om man tänker pa andra länder sa finns det ofta enorma klyftor mellan fattig och rik, och massa inkomster och levnadsstandarder där emellan. Det är inte vanligt med ´privatskolor, det finns inte massa olika klimat inom samma land (det är klart att det är mycket kallare i norraste norr än i skane, men det är trots allt kallt!)I andra länder gäller det att vara mer kreativ (för att kunna äta tex, överleva när man gatt i pension)
Vad det gäller mode finns det väl ett ganska hyffsat utbud om man letar runt i Stockholms butiker i alla fall, men manga svenskar har väl ungefär samma summor att röra sig med vilket betyder att de gärna följer modet men inte har hur mycket pengar som helst att använda till dyrare saker.
A andra sidan har inte klädsel och stil med pengar att göra. Ibland har jag läst intervjuer i DN pa stan och manga som anses trendiga (vad nu det är egentligen) blandar hej vilt, billigt, dyrare begagnat. Sist jag läste var det Peter Siepen som var bäst klädda, men det var ett par ar sedan, men han sticker väl ut egentligen?
Tror ni att tjejer har svarare att vaga klä sig annorlunda?