Inlägg från: My Lovely Little Lumps |Visa alla inlägg
  • My Lovely Little Lumps

Menskopp

men jag vågar inte beställa mooncup den kan man ju inte skicka tillbaka står det eller det var ingen prövotid med den som dom andra.
    vad händer då om den inte skulle funka

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

det var bara moopcup som inte hade prövotid dom andra hade det

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

så nu har jag beställt en moon cup istället o betalat den så detta blir intressant! ska snart ha min mens igen

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

ihngen aning om hur stor den är hehe

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

idag kom min menskopp!
    min mens ska komma när som helst nu så det lir mycket spännande o se om detta verkligen är så bra som det sägs hehe

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

hm min ska komma denna helgen men den har inte blivit normal efter minstingen föddes hehe

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps
    Robinsyster skrev 2006-08-04 11:07:35 följande:
    åh...min mens dröjer säkert en vecka till..Vill ju proooova!
    har du provat in din än?
    jag tänkte göra det snart så man har lite av vanan inne innan mensen kommer så man slipper knöla så mycket först hehe
    ♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

Pillis man tar tag i röret längst ned på koppen o drar tills man får ut lite sen tar man tag i själva nederdelen av koppen o drar o vrider lite så ena kanten kommer ut (kan ploppa till haha) sen tar man ut den o försiktigt s det inte rinner över men en del får klippa av hela piggen men det är bara att typ krysta lite försiktigt asså spänna slidmusklerna så kommer den ned så man får tag i den har testat o ställt in piggen själv nu o det var superlätt!

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps
    palmblad skrev 2006-08-05 20:08:36 följande:
    Det är inget för mig i alla fall. Vad gör den bättre än tampong?
    det är mer ekonomisk, visst det är blod o du kan få det på fingrarna MEN det finns tvål o vatten...
    tamponger är större bakterierisker med.
    ex jag kan inte ha tampong det är obehagligt o det gör ont när den ska ut nu har jag inte testat menskoppen under mensen men utan oo den känns inte alls o det gör inte ont att ta ur den.
    ♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

woho fick min mens idag! ehm skumm jag é so lngtade efter den bara för att få prova menskoppen haha första försöket läkte det tror inte jag fick i den ordentligt eller den var nog lite vikt.
    andra gången iaf kände jag eftr ordentligt o vred på den så den verklgien skulle hamna rätt o det gjorde den! inget spill

blir intressant o se hur det blir efter natten hehe
    o imorgon för det är andra dagen det brukar komma grymt mycket mens.

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

Ylle haha ja det är nog frsta gången i mitt liv jag tyckte mensen var kul

Pillis menskoppen kan du ju ha även när du bara har lite mens, eftersom man kan ha den i 8 år så så är det extremt ekonomiskt!

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

nu har jag haft den en natt, inget spill av blod! hur gött som helst! hoppas att det går lika bra resten av menstruationen med

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

min läcker lite men jag har mycket mens nu med, fast jag ser det så att det blir iaf billigare i längen för jag behlver bara ett litet  trosskydd än bindor som är dyrare

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

sitter den så långt in som den ska då? sitter den för långt ut ploppar den ut på mig med o känns obehagligt.  men när du vecklar ut den eller vrider på den gör flera vara o dra ut den lite grann sen trycker jag inn den när jag känner att min vecklat ut sig

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

ts när du snurrar den drar du den nedåt lite samtidigt? för vissa gånger jag inte får den o veckla ut sig genom o bara vrida så dra jag nedåt samtidigt som jag vrider

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

Hannamia jag har med det problemet fick klippa hela min pigg med o endå känns det som om den åker ned hela tiden för långt ned

♥Min familj♥
  • My Lovely Little Lumps

hm min pigg är helt borta men jaha kan man klippa i själva koppen med då? måste undersöka det nästa gång jag tömemr den igen

♥Min familj♥
Svar på tråden Menskopp