Inlägg från: Tant Raffa |Visa alla inlägg
  • Tant Raffa

Om man inte gillar diskussion...

Danbala, jättebra tråd!

Dino, självklart har alla rätt till en åsikt, och att få uttrycka den. Men vari ligger intresset att få säga uttrycka sin åsikt, och sen inte vilja diskutera vidare? Varför är det så viktigt att säga vad man tycker i en tråd - men sen inte kunna utveckla det?

Jag brukar säga att man i de lägena lika gärna kan öppna fönstret och berätta för fåglarna utanför, för de kräver verkligen inga svar.

• Tant Raffa

Jag tycker att tomater är döäckliga.

• Tant Raffa

Men herregud, Som snö, vi diskuterar här, kom inte med några påhopp om att någon i tråden skulle ha felaktiga åsikter!

• Tant Raffa

Jag vill ha en länk som bekräftar det ni säger Tigger och Som snö!

Och så vill jag bara säga igen att tomater är riktigt läskiga.

• Tant Raffa

trollhassel, kan du vara snäll och hålla dig till själva diskussionen, vi diskuterar ju...

Ja, vad diskuterar vi? Ingenting egentligen, men det här känns väl igen från hundratals trådar här på fl.

Är det något nytt fenomen, att man måste hävda sin åsikt men sen inte kunna försvara den? Var _ligger_ intresset i det? Du skrev jättebra om det Tigger, men det är ändå svårt att förstå för en annan

• Tant Raffa

Danbala, det där är min stöttesten, något jag verkligen brinner för! Jag vill att retorik ska vara obligatoriskt på schemat i skolan! Som jag ser det är det det enda sättet att stoppa fördumningen. Hårda ord, men när så många inte kan diskutera sakligt kring olika frågor så ser jag bara en utveckling som leder dit.

Det är jättejobbigt att föra diskussioner här på fl, eftersom så många är diskussionsovana. Man kan inte argumentera i sak, man kan inte skilja på sak och person, man kan inte låta bli att ta åt sig.

Svar på tråden Om man inte gillar diskussion...