Om man inte gillar diskussion...
Det förekommer allt som oftast att folk här på FL blir irriterade eller upprörda för att någon frågar varför de tycker som de tycker, eller ber dem utveckla sitt svar (det rör allehanda frågor). "Man måste inte diskutera allt!" "Kan jag inte bara få ha min åsikt!" o.s.v.
Då undrar jag... Varför alls skriva vad ens åsikt är, om ingen annan får bli intresserad av den? Att man bara klickar i ett alternativ i en omröstningstråd må vara hänt - omröstningar är ju just det, och inte debattrådar i första hand, även om de oftast utvecklas till det med - men så fort man också skriver just vad man själv tycker, så måste man ju ha ett behov av att få det sagt, och då kan man väl inte bli sur över att någon annan uppmärksammar det?
Om man absolut inte vill ha några kommentarer eller att någon ska visa intresse för ditt svar, varför inte strunta i att skriva det, och bara säga det rakt ut i luften istället? (Det är klart - om någon annan i närheten hör det kanske man måste förklara ändå. )
Jag förstår verkligen inte drivkraften att uttrycka sin åsikt, bara ingen noterar den? Tar tacksamt emot förklaringar!