Inlägg från: Kojak |Visa alla inlägg
  • Kojak

Moralen framför allt!;.)

Jag för min del tycker att det verkar högst omoraliskt att vara uppe stöka i dennna sena timme.
    Inte ska väl vuxna mäniskor vara vakna på natten och härja. Nej man ska lägga sig tidigt och gå upp ännu tidigare. Det har min farmor lärt mig (även om hon alltid gick och sov middag senare). Men just att vara uppe med tuppen är väldigt dygdigt.

• Kojak

Är det ingen annan än jag som förfäras och rynkar på näsan åt alla grillgalningar som förpestar luften för oss andra lugna skötsamma personer.
    När man vill åka och bada så får man ju aldrig vara ifred, alltid kommer det massor av fräckisar som förpestar luften för en. Man kan ju knappt andas.
    Och om de inte förpestar luften med grillos från sina engångsgrillar(ja jag orkar inte ens gå in på vad jag anser om dessa) så förpestar de luften med läskig dånig modern musik.

• Kojak

Nej absolut inte!!!! Bara för att du har råd att vräka dig i hus med vidsträckt trädgård så tycker jag absolut inte att du får förpesta luften för dina medmäniskor.
    Du borde istället skämmas ordentligt för ditt överdådiga leverne och tänka lite på oss stackare som tvingas uthärda våra liv i små och alltför trånga lägenheter.

• Kojak

PS. vad var det för tråd där ni var allt annat än högmoraliska???
    Måste ju veta eftersom det säkerligen i den tråden om någon har stort akut behov av en äkta högmoralist som jag hrm hrm.

• Kojak

Skäms du nu ordentligt Lycklig 76a? Är det därför du inte vågar svara något på mitt tillrättavisande av dig?

• Kojak

Nej det är väl höjden av moralism att kunna tillrättavisa även de som man gillar och har i sin omgivning inte bara hoppa på okända mäniskor på stan och raka håret av dem.

• Kojak

Oj ja men är du tillbaka Lycklig 76a? Vad säger du nu om min tillrättavisning i inlägg 124?

Vad har du att säga till ditt försvar.

• Kojak

Nej jag har inte varit och moraliserat i någon annan tråd. Har bara svårt att komma på fler saker att förfasa mig över.

Svar på tråden Moralen framför allt!;.)