"Osynligt" utomkvedshavandeskap?
Vaknade med en fruktansvärd yrsel, kunde inte sitta eller stå, rummet snurrade runt, runt. Akut in till gyn eftersom man redan tidigare misstänkt utomkvedshavandeskap pga positivt gravtest och ganska höga halter Hcg, samt tidig blödning under graviditet och via ultraljud konstaterat att livmodern var tom.
Nytt ultraljud: koll av livmoder, äggstockar, äggledare. Yrseln varar i 3 timmar, får blodtryckshöjande dropp och mår bättre. Läggs in på BB för ev. akutoperation av utomkveds. Får fasta ( ingen mat eller dryck under drygt ett dygn ) Inga smärtor i magen. Flera blodprov tas för att fastställa mängden graviditetshormon. Detta visar sig ha ökat trots att inget foster hittas i livmodern! Får ligga kvar över natten med dropp. Läkarna vill heller ej gå in och operera eftersom jag inte har några som helst smärtor i buken. Så, jag är på tillfällig permis men ska tillbaka på måndag för nya prover. Det är fastslaget att jag är gravid, men de hittar inte fostret!!! De vill/vågar? heller inte gå in och operera just nu. Är sååååå orolig, väntar bara på den där skärande smärtan som de varnat mig för. Det tar en halvtimme att ta sig till sjukan.... tankarna snurrar.
Någon med erfarenhet av ett "dolt" utomkvedshavandeskap? Lugna mig!