"Osynligt" utomkvedshavandeskap?
Hej
det hände mig för ca 1 år sedan. hade inte ont och de hittade inget. men de valde att operera och då satt x i vänster äggledare. jag var i ca 8de veckan då.
Hej
det hände mig för ca 1 år sedan. hade inte ont och de hittade inget. men de valde att operera och då satt x i vänster äggledare. jag var i ca 8de veckan då.
jag kände ingenting, trodde att jag hade fått missmall pga mycket blödningar. Sjukrådgivningen sa att jag bara skulle vila. Men som tur var gick jag till min gyn och hon såg att jag hade lite vätska någonstans (vet inte var) och blev fundersam så därför fick jag ta blodprov som visade höga hormnhalter. På sös tror jag det var 4 läkare som försökte hitta x men de såg inget men som tur för mig så opereade de ca 3 dar senare.
hej
synd att det var ett x. jag vet inte om du opererats tidigare men jag vill bara berätta att när man opereras för ett x så sprutar de in gas i magen (för att de ska kunna se) och när gasen sen vill ut igen kan det hända att man får ont i bröstet och upp i axeln. Vill bara berätta det för jag vaknade på natten och hade ont i bröstet och blev såklart vettskrämd att det var nåt farligt. När jag frågade ssk sa hon bara jaja men det är gasen som vill ut. Tycker att de kunde ha berättat det innan.
Det var absolut inget farligt men jag tänkte att det kan vara bra att veta innan så du inte behöver vakna på natten och undra vad det är.