Inlägg från: Jessyelina |Visa alla inlägg
  • Jessyelina

Åland.Hus/Inrednings/dröm-tråd.....

-hur ser din boendesituation ut?
    (hus? lägenhet? framtiden? nöjd,missnöjd? drömmar?)
    Lägenhet fast hus, egen gårdsplätt inne i stan, gammalt  lagom rymligt NÖJD

-vem består din familj av, vuxna, barn, djur?
    Jag, sambon tre katter och Ärtan men den ha inte flyttat ut till oss än

-inrednings-favorit-färger?
    blått är nog mest min färg här inne

-vilken stil föredrar du i ditt hem:'modernt', 'lantligt' osv?
    gammaldags som i mitt gula sommarhus... då menar jag inte sjuttiotalstapetrummen

-vart bor du/ni?
    vi bor inne i stan i centrum men ändå inte

-om ni bygger hus, vilket hus isf?
    Vi funderar på att köpa ett o renovera

-någon som har fler bra inrednings-,hus-,trädgårds länkar m.m.?
    Nej tyvärr har inte tänkt på det ännu

-någon favoritväxt/växter?
    jag fattar inte hur mina växter lever. men det gör dom...

Ingen Ärta ännu
  • Jessyelina

Buhu. nu joinar jag er här ist, verkar som om de är bättre o trevligare här...

J ♥T= lilla Plupp♥
  • Jessyelina

vi ork inte ens tänka på hus innan skolan e klar, sen ska vi försöka köpa farmors hus i eckerö. de är fint o på samma gård dom mitt gula ommarruckel men i betydligt bättre skick vatten, avlopp o el finns.. två våningar

J ♥T= lilla Plupp♥
  • Jessyelina

jag är lite emot klara hus, de är lite opersonliga och saknar charm tycker jag. men alla verkar ju gilla dom här eller? absolut inge fel på om man vill ha så ingen ska bli sur över mitt tyckande men jag skulle inte vilja ha ett.
    hellre ett egenhändigt byggt o ritat o planerat isf.

J ♥T= lilla Plupp♥
  • Jessyelina

Min far är väldigt het på o rita hus, han ha ritat en massa coola hus och jag visste knappt om hans färdighet men sen kom jag ju på att han faktiskt byggt vårt hus själv och så har han byggt vår stuga o planerat o ritat den å han är JÄTTEDUKTIG. Så man får väl pina han o rita hus o sen får han va me o bygga. han sa en dag att han har så mycket lösvirke att de räcker till två hus om man vill. De verkar heders det. Måste nog tigga till mej en fin strandtomt först av nån snell släkting

Vi ha BTW kikat ut en plats för vår lille sommarstuga. Den kommer att bli i käringsund mittemot bastuna ungefär så man får snygga utsikten, nakna karlar som badar bastu de ni tjejer! jag lär ju ha många träffar hos mej sen va i min sommarstuga ha haha

J ♥T= lilla Plupp♥
  • Jessyelina

jag kanske ska planera in en liten lekstuga som du kan bo i när du kommer o hälsar på??? :)

J ♥T= lilla Plupp♥
  • Jessyelina

Monstermamman:
    Farmors hus är bygt i ÄKTA ooolänsk stock då vät man att de hller hundra år till... Sen är gamla hus som hållit i hundra år utan problem säkra också amot mögel o fukt eftersom de oftast  är helt utan sånt.

Har någon av er trynarboken /skvallerboken? där brukar jag tryna på färdiga hus, de finns alltid fina och så man vill gå dit o säga att HÖRRNI bjud på hus nu!
    Både min gula ommarruckel och farmors hus finns där i o beskåda

J ♥T= lilla Plupp♥
  • Jessyelina

Emilia: Ett hus på hundra år i genuin ÄKTA OOLÄNSK STOCK från Oolänska skogar som OOOlänska män o hästar drajji häm over isen dä håller dä!

J ♥T= lilla Plupp♥
  • Jessyelina

Det borde heta  någe på björkhaga eller lövhaga eller björkbacka eller nåt. iaf står husen på Eckerö/storby och så eckerman, de ena står på mej (sommarrucklet står jags om boende) farmor heter Gunhild... Så borde du hitta, deras är det som är gräddgult o röda knutar typ... Ja du hittar nog.

J ♥T= lilla Plupp♥
  • Jessyelina

Alltså de är på samma gård. Som mitt gula ruckel. så då vet du ju var de ligger också.

J ♥T= lilla Plupp♥
Svar på tråden Åland.Hus/Inrednings/dröm-tråd.....