• Anonym (sambo)

Kli på pungen

Kanske konstig fråga att ta upp här, men jag hoppas att nån kan hjälpa! Min sambo har fått problem med att det kliar på pungen. Borde inte vara löss, då skulle ju jag också ha fått det! Å det kliar inte hela tiden, kommer lite nu och då, men han tycker det är väldigt jobbigt för ibland kliar den som bara den! Han ser inte ut att ha några utslag eller så heller, å inga inflamerade hårsäckar. Nån som har en aning om vad det kan vara?!

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Kli på pungen
  • Anonym (sambo)

tror jag provar att köpa en tup idag så får sambon prova. som sagt, det syns INGENTING, men det kliar som tusan, ibland, vissa dagar känner han inget alls! å jag avvaktar nog, för jag har inte nått problem just nu.

tack för hjälpen!

• rubina

Cortimyk stillar klådan + att den tar svampen.
    De andra preparaten är inte klådstillande på samma sätt.

• Anonym (sambo)

rubina: har ni testat? tänke eftersom du verkar ha så bra koll!

• Anonym (oj)

Hoppas det slutar klia på honom!

Ha De!

• rubina

Jobbar som sköterska och därav kollen!

• Anonym (sambo)

rubina: har nu köpt en tup Cortimyk, MEN, det står u att man inte ska använda den annant än på fötterna om man inte fått det ordinerat av läkare. Vågar man prova endå?!

• Anonym (sambo)

rubina: vet du hur stor chansen är att jag också har fått svamp? nu när man tänker på det så kliar det ju på mej me, men jag vet inte om det är bara inbillning, klia kan det ju göra endå...

• rubina

Har du svamp så köp Pevaryl vagitorie på apoteket.
    Superbra!
    Cortimyk bör du inte ha i ditt underliv.
    Svamp ska inte smitta kliar det så kan ju även du ha svamp.

• frugus

Eller vad med att gå till läkare om man är osäker?

• Anonym (oj)

vill bara förtydliga mig lite. Både jag och min sambo gick till läkare innan vi behandlade oss själva. Och att min svamp satt i ljumskarna och att det var läkaren som skrev ut cortimyk åt mig.

Alltså, helt rätt frugus, man ska gå till läkare om man är osäker.

• Ankaren 60

Jag har kli inuti pungen liksom i skinnet jag gnussar mellan fingrarna för att få bort klådan men det händer på nätterna att jag gnussar för hårt kanske då jag kan få blodfläckar i kalsongen inga utslag inget som man kan härleda till klådan vad man kan se och det kommer någon gång ibland kan vara borta i 1-2 veckor för sedan komma igen och sen borta?????

• trogen smen

Det kan vara 2 saker. Antingen är det svamp. Inget konstigt med det.det räcker att vara lite dålig på att torka sig efter duschen. Då ska han köpa cortimyk som tag bort kli. Annars har han rakat pungen och det har blivit något sår. Då behöver han köpa xulocain . Båda är recept fritt. Lycka till.

Svar på tråden Kli på pungen