• fenomena83

Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?

Visste inte var jag skulle lägga denna omröstning men jag tänkte att det kanske blir bra här.

Igår va jag och sonen (15 mdr) och hälsade på en kompis som bor nära en badplats. Vi hade inte med nåra badkläder men blev så himla sugna på att bada så vi gick till sjön och min kompis och hennes dotter skulle bada. Först tänkte jag att min son skulle få bada i blöjan bara och sen byter jag den. Men det såg obekvämt ut så jag tog av honom den så han fick bada naken istället.
    Det kändes otroligt obekvämt för mig måste jag säga.
    Min kompis sa att det spelar väl ingen roll, han är ju bara ett barn, han måste väl få bada naken, han har ju inget att dölja.
    Självklart inte. Men jag tittade mig omkring på stranden och funderade över undrar hur många pedofiler som sitter där och har kommit dit för att titta på halvnakna och nakna småbarn. USCH!!!!!!
    Jag tänker INTE låta honom bada naken igen nu utan har alltid med hans badbyxor vart han än går. Tanken skrämmer mig!!!!!

Låter ni era småbarn bada nakna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?
  • Alvi

Nej, förskräckligt nog gör jag inte det...
    Jag är uppvuxen på en naturistcamping (somrarna alltså ) och har inga problem med att vara naken.

Idag gick vi förbi ett bad och jag tänkte "Så skönt för Lilja att få doppa sig" men så kom jag på att vi inte har badkläder med oss, så jag lät bli.
    Lite för att det känns som att andra "vanliga" tyycker att det är opassande att ha barn bada nakna på allmän strand...

• Linda1976

Nej, det gör jaginte - just av den anledningen du skriver. Tragiskt egentligen, men med så mycket konstiga människor det finns, så vill jag inte riskera att Alice ska bli ett ofrivilligt objekt för nån snuskgubbe/gumma.

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • mammapåheltid

jag använder badblöja till mitt barn. så naket badar vi inte här. man vet inte vad man stötter på....

• neos mom

Jag låter absolut min son bada naken - har nästan ALDRIG badbyxor på honom. Han älskar att springa omkring och bada och leka i sanden och jag älskade det när jag va liten och här jag bor är det mkt vanligt att barnen springer omkring nakna och badar.
    Jag tror inte vi ska tänka så mkt på hur andra (pedofiler) mfl ser på våra barn - de får nog tankarna ändå och det blir våra barn som blir lidande..! Man får hålla koll på dom och se till att de inte kommer åt dom istället (barnen alltså).

Detta är ju vad jag tycker men jag försöker oxå se det hur ni andra ser på det.
    Ha en underbar sommar och bada med eller utan kläder .

Vink vink // Cilla

• fenomena83

Ni som svarar nej, är det för att ni känner er obekväma inför eventuella pedofiler, eller är det för att så som sisu säger, att allmänhet kanske inte tycker att det är så passande med en massa nakna barn på en badplats?

Jag har inte alls tänkt på att folk skulle tycka att det är opassande med massa nakna bebisar och småbarn på en strand. Är det vanligt?
    Jag har då aldrig varit förtjust i barn egentligen men jag har aldrig heller tyckt att det är störigt med nakna barn på stranden... tycker det är okej, det är ju bara barn....... men det är jag det???

• vermilion

Nej, han badar i ett par supertuffa badbyxor. Han är 2 år.
    Jag önskar att han skulle få springa naken, men jag vill verkligen inte det bland en massa folk. Man vet aldrig vem som tittar..

• mammapåheltid

fenomena83 : jag svarade nej pga att min son e inte blöj fri... alltså använder jag badblöja till honom. för man vet inte vad man stötter på som jag skrev.... för hur trevligt e det när barnet kissar el bajsar i vattnet???? tycker inte alls att det e så värst trevligt.

• Åsa med 3

Nu är mina barn såpass stora (9 och 5) så de vill själva ha badkläder på sig. Men när de var mindre så fick de springa nakna. Finns det ngn goare än ett litet naket barn? Jag tycker bara det är sött. Visst har jag haft tankar kring pedofiler och så, men anser att man inte kan gå och oroa sig över allt hela tiden (vilket jag lätt kan tendera att göra ibland, man är ju inte annat än mamma ) för då får man ju inte göra annat än oroa sig.

• Moj Katile

Min son badar naken i lika stor utsträckning som med badbyxor!
    När det är i sjö ellerhav så kan det kvitta om han uträttar sina behov i vattnet. OFTAST så bajsar inte barn när de badar pga att de har för mycket att tänka på! Och om det skulle hända så skulle jag absolut inte gräma ihjäl mej för det!

• mamma2004

Min dotter badar nästan alltid naken, trots att vi nästan alltid har med både baddräkt och blöjbyxor.

Jag instämmer i både det Åsa med 2 och neos mom skriver.

Svar på tråden Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?