• fenomena83

Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?

Visste inte var jag skulle lägga denna omröstning men jag tänkte att det kanske blir bra här.

Igår va jag och sonen (15 mdr) och hälsade på en kompis som bor nära en badplats. Vi hade inte med nåra badkläder men blev så himla sugna på att bada så vi gick till sjön och min kompis och hennes dotter skulle bada. Först tänkte jag att min son skulle få bada i blöjan bara och sen byter jag den. Men det såg obekvämt ut så jag tog av honom den så han fick bada naken istället.
    Det kändes otroligt obekvämt för mig måste jag säga.
    Min kompis sa att det spelar väl ingen roll, han är ju bara ett barn, han måste väl få bada naken, han har ju inget att dölja.
    Självklart inte. Men jag tittade mig omkring på stranden och funderade över undrar hur många pedofiler som sitter där och har kommit dit för att titta på halvnakna och nakna småbarn. USCH!!!!!!
    Jag tänker INTE låta honom bada naken igen nu utan har alltid med hans badbyxor vart han än går. Tanken skrämmer mig!!!!!

Låter ni era småbarn bada nakna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?
  • Anna å Anton
    Lalune2 skrev 2006-07-07 11:07:29 följande:
    Anna å anton, jag kan lova dig att jag är en lugnare förebild för sonen om han får ha på sig badbyxor än om han inte har det. Då vet jag att jag inte behöver oroa mig. Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
    Men va bra då! Då har ju du löst ditt å jag har löst mitt!
    Du å jag mot världen...
  • Anna å Anton
    saraseal skrev 2006-07-07 11:08:26 följande:
    ja jag anser att det är ett övergrepp i sej att tvinga på små barn små badkläder för att anpassa sej till ett sjukt sammhälle det finns andra sätt att skydda sina barn på
    OJ va bra skrivet!! Skrattande
    Du å jag mot världen...
  • GladaVirre

Anna o Anton: ja men det är DITT val att inte bry sig om att ditt barn underliv är med i någons fotoalbum, som dem runkar till. Och om andra föräldrar bryr sig om det ska ju du faktiskt sk**a i. För det är faktiskt helt normalt att bry sig om en sådan sak. Om som du kanske läste där uppe så vädrar jag självklart min son när han badar, men jag TÄNKER på att pedofiler finns.
    Varför är det så störande, vill jag gärna veta..???

• Lalune2

Saraseal, på vilket sätt är det övergrepp att sätta på barnen badkläder??? Går ditt barn naken till dagis också eller? Tveksamt. Lika mkt övergrepp det i sånt fall.

Berätta också gärna för oss vilka andra sätt man kan skydda sina barn på?

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • Anna å Anton
    GladaVirre skrev 2006-07-07 11:11:46 följande:
    Anna o Anton: ja men det är DITT val att inte bry sig om att ditt barn underliv är med i någons fotoalbum, som dem runkar till. Och om andra föräldrar bryr sig om det ska ju du faktiskt sk**a i. För det är faktiskt helt normalt att bry sig om en sådan sak. Om som du kanske läste där uppe så vädrar jag självklart min son när han badar, men jag TÄNKER på att pedofiler finns.Varför är det så störande, vill jag gärna veta..???
    Jag tycker bara d är synd att inte barn kan få bada nakna som dom gjort i alla tider!!

Tycker dessutom ditt inlägg är lite väl hårt skrivet... men men... Jag bryr mig lika mycke om mitt barn som du bryr dig om ditt!
    Du å jag mot världen...
  • Essa01

Jag har alltid badbyxor på min son som e 5 år, men mest av allt för att han själv tycker att det e pinsamt och visa rumpan =)

Men jag har ett xmpel;
    När min son var 10 månader åkte jag till en badplats med min son för att bada, när jag kom fram och skulle packa upp handdukar mm märkte jag att jag glömt hans badbyxor hemma.

Strunt i det tänkte jag och gick ner till poolen och satte mig med min son i knät, helt plötsligt kom en av badvakterna fram till mig och sa att jag inte fick bada om min son var naken.

Eftersom han bara var 10 mån tänkte jag att han menar nog att om han skulle bajsa finns det inget som håller det inne.
    Jag förklarade att han precis hade bajsat så det e väldigt liten risk att det kommer att hända igen.

Till min förvåning menade inte badvakten det utan svarade:
    - Det är inte det, men det ser inte bra ut!!

Ska min son behöva lida för att det finns pervos i världen...
    Det e väll bara gulligt med lite rumpor?
    Särskillt skönt för de små som går med blöja hela dagarna..

• Anna å Anton
    Essa01 skrev 2006-07-07 11:17:36 följande:
    Jag har alltid badbyxor på min son som e 5 år, men mest av allt för att han själv tycker att det e pinsamt och visa rumpan =)Men jag har ett xmpel; När min son var 10 månader åkte jag till en badplats med min son för att bada, när jag kom fram och skulle packa upp handdukar mm märkte jag att jag glömt hans badbyxor hemma.Strunt i det tänkte jag och gick ner till poolen och satte mig med min son i knät, helt plötsligt kom en av badvakterna fram till mig och sa att jag inte fick bada om min son var naken.Eftersom han bara var 10 mån tänkte jag att han menar nog att om han skulle bajsa finns det inget som håller det inne.Jag förklarade att han precis hade bajsat så det e väldigt liten risk att det kommer att hända igen.Till min förvåning menade inte badvakten det utan svarade:- Det är inte det, men det ser inte bra ut!!Ska min son behöva lida för att det finns pervos i världen...Det e väll bara gulligt med lite rumpor?Särskillt skönt för de små som går med blöja hela dagarna..
    D är nog tyvärr bara å inse att d är en sjuk värld vi lever i...
    Du å jag mot världen...
  • GladaVirre

Ehh övergrepp med kläder?? *haha*
    Det var nått nytt... men varför inte?? Det kommer nya saker varje dag..............
    Nää tror inte min son lider av att ha shortsen på sig faktiskt, han verkar inte må speciellt dåligt på stranden.

Han hade nog mått sämre av att hitta sig själv naken på internet om några år... utan hans vetskap, vilket faktiskt har hänt!!

• Lalune2

Anna å Anton, ja det är synd, men världen är jäkligt hård idag.

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • Essa01

Visst e det en sjuk värld vi lever i, men jag tänker aldrig acceptera...

Svar på tråden Låter du ditt barn bada naket på offentlig badplats?