• ManaMi

Orolig 9-åring

Min yngsta är också 9 år och väldigt orolig, det är åldern. Han fick t ex för sig att jag skulle börja hämta honom i skolan trots att han hade tjatat sig till att få börja gå ensam när han gick i trean pga att han oroade sig för att det skulle komma en mördare!!! Jag hämtade honom en eller ett par dagar sen var det bra.
    De påverkas jättemycket av vad som händer i världen i den här åldern, de har också upptäckt att mamma och pappa kanske inte vet allt, kan allt eller är osårbara, de läser löpsedlar om hemskheter som händer i världen och blir livrädda för att något ska hända deras föräldrar. Min son kan sitta och krama min arm när jag läser eller dylikt och kvida fram att Jaaag ääääälskar dig mamma.
    Så jag håller nog med de andra om att nästa gång ska ni nog hämta er dotter så hon känner att ni finns där när hon behöver er för det är en jobbig påeriod hon går igenom.

• ManaMi

För att få vara lite "barnfria" så kan väl mormor komma hem till er istället det kanske räcker för er dotter att ha tryggheten att veta att hon sover i sin egen säng och att ni kommer att komma hem. Att ni är tillsammans när ni vaknar om hon hunnit somna innan ni kommer hem.

Svar på tråden Orolig 9-åring