• Barn2

Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???

Vad tycker ni flickor? Jag är liiite skeptisk till det..VAD har man i skötväskan när man promenerar med lillen i vagnen?? Kanske ett par blöjor och ett par servetter men vad lägger man mer i skötväskan??

Dela med era erfarenheter är ni snälla för jag håller på och beställer en barvagn och HAR INGEN ANING om jag ska beställa en skötväska??!!??

Kram :)

• Svar på tråden Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???
  • zandra20

jag kommer att ha det när man åker bort. det ser lite bättre ut än en kasse eller nått...

• Odie

Min skötväska har då alltid varit proppad med grejer, jag skulle inte ha klarat mig utan.. Man behöver ju minst ett ombyte med kläder till bebisen, kräktrasor, blöjor, våtservetter, handduk, salvor o grejer, nappflaskor o ersättning eventuellt och massa annat krafs..

Så nog behöver man en skötväska alltid, det tror jag nog...

• Tjejja

En skötväska är jätte smidig att ha med sig överallt, där kan du ha allt till babyn som ni behöver även om ni inte ska ha vagnen med. Och en del skötväskor kan man ju veckla ut så babyn kan ligga där när man byter blöja!

• Nette

Skulle inte klarat mig utan min! blöjor,Xtra kläder. (dom bajsar yvigare än man kan ana ). Plånboken, mobilen, sololja, nappflaska, nappar, snytpapper, våtservetter. Man måste ju tänka på vad som behövs om några månader oxå. lycka till / Nette

• Eja

Skötväskan behöver du ju framförallt när du åker bort, inte på promnaden riktigt!
    blöjor, extra kläder-kan ju behövas efter blöjbyte, napp om bebin använder det, nappflaska, våtsavetter, snuttefilt, mat ( när bebben inte ammar ) ammningsinlägg till dig mjölkuppsamlare, ev gossedjur mm

Men en speciell skötväska behöver du ju inte egtligen vi har en ryggsäck!

• Elut

Jag hör till dem som inte tycker att skötväska behövs.

Jag stoppar ofta ner en blöja och några tvättlappar i min egen väska. Jag har även en liten tygpåse som alltid ligger under vagnen där det viktigaste finns. Ofta bär jag min son i sele och då är det inte så kul att bära runt på en tung skötväska.
    Om vi reser bort eller är borta hela dagen är det en annan sak, men då går det lika bra med en vanlig väska.

• coffee

En skötväska har en skötbädd vilket kan vara bra att ha med sig. Och förutom det du själv tog upp så kommer jag även att ha ombyteskläder och ev. hjulskydd och troligtvis även använda utrymmet för egen del - typ att lägga plånbok, telefon, nycklar, etc.
    Sen använder man nog väskan ett tag vilket innebär ett utökat behov av en massa saker. Ex.vis barnmatsburkar, kexlådor, nappflaska, nappar, mindre leksaker... skulle nog kunna rabbla hur länge som helst.

• Ylle

jag tänker skippa skötväskan och ska köra med en vanlig ryggsäck istället. eller en vanlig "typgpåse" kanske...

• Lillasyster

Jag kommer använda en vanlig väska till bebisens saker då vi åker bort. Ska jag vara helt ärlig tycker jag att skötväska är lite töntigt.... men det är ju bara vad jag tycker! Funkar nog lika bra med vilket som!

• Andrundrun

Någon sorts väska är bra att ha. Jag ammade inte så då var man ju tvungen att ha ersättning + flaska o kokat vatten någonstans. Sedan har jag alltid med mig salvor o sådant. Så väska är bra att ha.

Svar på tråden Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???