• Barn2

Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???

Vad tycker ni flickor? Jag är liiite skeptisk till det..VAD har man i skötväskan när man promenerar med lillen i vagnen?? Kanske ett par blöjor och ett par servetter men vad lägger man mer i skötväskan??

Dela med era erfarenheter är ni snälla för jag håller på och beställer en barvagn och HAR INGEN ANING om jag ska beställa en skötväska??!!??

Kram :)

• Svar på tråden Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???
  • Anna B

Många av de skötväskor jag har sett tycker jag är helt värdelösa. Många har bara ett stort fack, inget mer. Allt åker ju bara runt då. Babybjörns hårda väska är snygg, men verkar tung och bökig.

Jag använder min jobbväska (en sån där portföljliknande sak i svart nylontyg som många företag ger sina anställda). Den har ett stort fack och många små. Jag tar ryggsäck om jag använder selen.

Som skötbädd har jag en grej med fickor på sidorna som man viker in och sedan viker ihop allt-kanonbra! Min är en reklamgrej från Pampers Easy-up pants, men det går att sy dem.

• Lilla K

Har läst att bl a Jysk har en helt ok skötväska, betydligt billigare än de matchande märkesväskorna... Kan det vara ett alternativ?

• snutti

Har fått rekommenderat av en kompis som hade Babybjörns hårda skötväska att det är smartare att köpa en mjuk, för då får du i mer saker...

• Åsa

Nej, det behöver man inte. Jag har ingen och har inte saknat någon.
    De prylar jag behövt har rymts bra i vagnens korg eller i nätkassen.
    Det beror väl lite på hur mycket prylar du har tänkt ha med dig också.
    De som har haft skötväska får väl tala om fördelarna.

• Mjo

Skötväskan jag hade till min son tyckte jag var jättebra med tanke på att man tog bort ytterhöljet från själva facken och använde det som underlag när man skulle byta. Mjukt och skönt för babyn om man är någon stans där man inte har tillgång till något mjukt underlag.

• SandraJ

baby björns ryggsäck är toppen! Men det går ju bra med en "vanlig" ryggsäck oxå.

• Myosotis

Eftersom vår vagn är rätt låg och korgen under vagnen därför liten vill jag ha en skild skötväska. Dock nöjer jag mig med en väska som jag har från tidigare. Modellen påminner mycket om en skötväska - axelväska, som man kan hänga över vagnen, men min egen väska känns kvinnligare. Har fått för mig att jag måste värna om min kvinnlighet så att inte mammarollen kväver resten av min personlighet

• PlUtTeN1

Väska man kan köpa på ikea funkar alldeles utmärkt....vet flera som köpt det inte är dom dura heller enkelt att hänga om handtaget på vagnen

• nattuggla

Min väska kom med vagnen! Måste säga att den är jättebra tycker jag då, har den inte med när vi bara går ut och gå. Men när vi går på stan är det mycket man kan ha med och då är det praktiskt att kunna hänga den på vagnen. Har den också med när vi går till mamma-barn gruppen.

Ja, jag tycker den är jättepraktisk!

• Majsan70

Skötväska kan ju vara rätt bra attha. Vi har en dsom följde med den första vagnen o den använder vi fortfarande.

Vi har förutom blöjor o tvättlappar...flaskor för båpde välling o vatten. Xtra kläder. Termos till varmvatten. Man kan ha kex med i den...mat om man skall vara borta en stund...osv..

• Lovan

Hej!

Jag ska köpa mig en snygg ryggsäck i lagom storlek, fixa till ett underlägg att kunna byta på, och sen ha lagomt med plats för blöjor och dylikt. Tycker att det känns rätt onödigt att köpa en "riktig" skötryggsäck, och skötväska tror jag att jag bara skulle tycka var i vägen (är en ryggsäcksmänniska). Dessutom bor vi högst upp i huset utan hiss, så jag tror att alla armar och händer kommer vara rätt så upptagna ändå med bebis att kånka på och allt annat man vill ha med sig. =)

• mamma till 2 snart

hejhej..jag har aldrig ägt en skötväska...hmm..men har en rygga lr ngt annat...där i ligger d allt möjligt..vatten,våtservetter,blöjor,napp,ngt ombyte,nappflaska om d används...alvedon(ifal att) å även sånt som ja kna behöva,istället för en egen väska....*L*Kramar Paula

• Ankan77

Skötväska eller inte verkar vara en smaksak. Egentligen behöver man nog inte en särskild skötväska utan kan ta vilken som. Vi beställde en som matchar vagnen. Tyckte det var snyggt + att jag vet av erfarenhet att jag kommer vilja ha med alldeles för mkt grejor när vi ska åka ngnstans

• Jojo77

Har ingen skötväska och känner inte alls nåt behov av det. Har en vanlig väska jag hade hemma.

• FiaFågel

Har sett att det finns skötväskor med inbygd kylväska...känns lite väl lyxigt kanske..=)

• Malin mamman

Har ingen särskild skötväska. Lägger ner det som behövs i handväskan. Det är inte så mycket som man kan tro innan man får barn.

• Holmen

D där med skötväska, är ju givet en smakfråga...Men den tycker jag är ett litet "måste".

I den sätter man ju blöjor, ombyte, tvättservetter, alltid bra att ha med sig, menar vad skall du annars sätta de där blöjorna å tvättservetterna som du alltid har i behov av när du inte är hemma...

Jag skall då investera i en...vet vilken jag vill ha...men skall vänta ett tag till innan jag köper den...kanske i samband md att jag köper åkpåsen...

Kram/E

Svar på tråden Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???