• Barn2

Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???

Vad tycker ni flickor? Jag är liiite skeptisk till det..VAD har man i skötväskan när man promenerar med lillen i vagnen?? Kanske ett par blöjor och ett par servetter men vad lägger man mer i skötväskan??

Dela med era erfarenheter är ni snälla för jag håller på och beställer en barvagn och HAR INGEN ANING om jag ska beställa en skötväska??!!??

Kram :)

• Svar på tråden Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???
  • suzolina

Jag kommer använda min vanliga väska .Inte för att jag har ngn erfarenhet men min kusin använde inte sin skötväska en enda gång utan hade bebisens saker i sin väska. En annan sak som hon inte ahde och tyckte var onödigt dyrt är skötbordet. Hon hade bara en sån skötmadrass eller vad man nu kallar det och byte alltid på bebisen i sängen eller i soffan , köksbordet eller golvet. Vet ej riktigt vad jag ska tycka om det men visst är det ett tips för oss med lite sämre ekonomi :)

• Anderssonskan

En snygg ryggsäck är nästan bättre tycker jag av erfarenhet!

Nu så ingick det en skötväska till vagnen, men hade det inte gjort det så hade jag köpt en snygg rygga och haft alla grejor i!

• Isildun

Jag tycker det verkar vara smidigt att ha en skötväska hängande på vagnen istället för att man ska behöva gå och släpa på en ryggsäck.
    Dessutom kan man ju behöva blöjor och extra kläder.Om de inte bajsar ner sig så kräks de väl ner sig. Man vet aldrig.

• Mamba

det handlar väl inte om att man måste ha en väska som är ämnad just för detta syfte som kostar hundratals kronor i affären. Men jag har sett på mina vänner som har med sig massa grejer i sin väska, oavsett om det är en Brio Skötväska eller en ryggsäck. Det är väl just att ha en väska med nödvändigheter som är bra kan jag tänka mej!

• Alveline

Jag har två barn på 7 och 5 år.. köpte aldrig nån skötväska .. betalar inte så mycket som en sådan kostar.. använde min vanliga ryggsäck.. packade med blöjor och våtservetter och en handduk att lägga ut. Funkade superbra att ha en ryggsäck som inte går färg i färg med vagnen är inget som nånsin bekymrat mig

• Barn2

Vad ni är underbara tjejer!!!!! Och jag..skulle ju bara baka en äppelpaj :) och ni har svarat massor på min fråga! Tack för tipsen och jag tror nog att jag beställer en skötväska också!

Kram på er allihopa!

• Förhoppningsfull

Att man behöver ha en väska som man kan ta med med blöjor och ombyten det känns ju inte så konstigt. Däremot kommer vi nog inte att köpa någon speciell skötväska utan ta en väska som vi redan äger. Vi har ju dessutom lånat en gammal beprövad liggvagn så att hitta en matchande skötväska känns ändå rätt kört...

• Toyya

Den enda gång som skötväska är riktigt bra är just när man går på vagnspromenad, tycker jag. Då kan den ju hänga på handtaget! Och så matchar den vagnen. Annars har jag helst en vanlig väska, inte så otymplig o snyggare. Blöja o ett ombyte får man ju plats med. Kanske behövs större om man har flaskbarn, men jag ammar.

• Tjockepoffa

Jag har aldrig med mig skötväskan när vi går på promenad. Endast när vi ska åka iväg någonstans.
    Jag skulle heller aldrig klara mig utan den.
    Förutom alla saker man behöver till barnet så har jag mina egna prylar i den oxå, plånbok, nycklar, mobil mm.

• snutti

Jag tycker att det känns smidigare att kunna hänga en skötväska på vagnen än att ha en ryggsäck eller annan väska att bära på eller lägga i korgen under, den kan ju vara bra att lasta annat på så frågar du mig så säger jag köp skötväska...

Svar på tråden Behöver man verkligen ha en SKÖTVÄSKA???