Inlägg från: kikkan79 |Visa alla inlägg
  • kikkan79

Vad är ett änglabarn?

Förstår din tankegång, men det handlar väl om att det som skulle blivit barn har kommit till en plats eller liknande som vi inte hunnit utforska. Vi vet ju int vad som komma ska.

För mig är ett ängla-barnl lite hårt draget barn som förlorats under graven. Dvs inte fått andas eller varit i "levande2 kontakt med sina föräldrar.

Barn som gått bort nån minut gammal eller mer är för mig ett barn.

Säger inte att det är så men det är min första känsla som ploppar upp.

• kikkan79

"levande2 (Ska ju vara "levande")

• kikkan79

Gud vad djup du är mitt i natten. Jag är för trött för att hänga på.

Jag har väl själv vad man kallar änglabarn även om jag aldrig kallar henne det. Hon föddes död i v.22.

Så det är en intressant tråd.

som jag, som känner att änglabarn är barn förlorade under graviditet, men själv inte benämner min som ett änglabarn. Knasigt.

Måste nog sova på saken och återkomma!!!

• kikkan79

Ha, nu kan jag inte slita mig från datan baraför det! Tack för det!

SKulle vara kul att se vad folk tycker.

Om hur folk ser på mig exempel. Vecka 22 är ju både tidigt och sent.

Ser nog min dotter som ett änglabarn men inte mig själv som änglamamma.

Ängel är hon för att jg älskar änglar och samlar dom i olika former. Dom är ju ofta söta vilket jag är övertygad om att min dotter skulle varit. Därför är hon nog en ängel i mitt hjärta.

Men ser inte mig som änglamamma direkt. Blev ju inte mamma liksom. Inte då. Nu är jag mamma men det är ju en helt annan sak.

• kikkan79

jäpp nu vill lillan ha tutte så vi ses väl i morgon. Något piggare hoppas jag.

Kram och godnatt alla där ute

• kikkan79

Det är ju svårt att dra gränsen.

Alla barn är änglabarn? Jag är min mammas barn fast jag är 27.

Och att även i graviditeten i v. 6-8 eller vad som räknas tidigt. Ja man säger att man är med barn men lagligt sätt är ju inte barnet ett barn förräns i v. 28. Eller om det föds levande. Annars räknas det som först embryo och sedan foster. Men när övergången sker där vet jag inte.

Allt handlar väl om hur gemene man känner. Enligt lag var vår flicka ett foster och enligt många andra med. Hon föddes då död i v.22.
    Men hon hade fingrar och tår som alla andra barn. Lite hår på huvudet, ögon. näsa och mun. till och med pyttesmå naglar.

Vidare säger man väl att fostrets hjärna uvecklas till tänkande m.m. i v.18 cirka, men den räknas inte som barn förräns i v.28.

Alltså kan du tänka i 10veckor utan att du för den sakens skul räknas som människa.

Min tjej kallar jag tjej eller vår flicka. Aldrig säger jag vårt barn och har nog bara få gånger nämnt henne vid ängel eller änglabarn.

Svar på tråden Vad är ett änglabarn?