Inlägg från: Tyrell |Visa alla inlägg
  • Tyrell

Ska man legalisera prostitution?

Vad är det som skiljer denna tjänst från andra tjänster?
    Man kan köpa en kropp för att städa men inte för att få sex. Man kan köpa tjänsten bevakning men inte samlag. Det handlar alltså om vår uppfattning att sex är något antingen heligt eller skamligt eftersom det har en särställning. Hantverk som hantverk!

• Tyrell

>>PUSS
    Man tvingas väl ändå inte söka jobb man inte är kvalificerad för?
    Det är heller inte säkert att man får ett jobb bara för att man söker det. Någon som är ovillig att ha sex blir säker inte anställd på en bordell...

• Tyrell

>> PUSS
    Bara för att det inte finns examen, krävs det ändå något av den som vill ta jobbet, kvalifikationer!

• Tyrell

>>PUSS
    Tro mig, jag vet att det finns folk som inte trivs på jobbet. Det finns också arbetsgivare som inte anställer folk de inte tror klarar av jobbet.
    Dagens andra sanning!

• Tyrell

>>Me81
    Jag säljer mig redan! Andra tjänster än sexuella, men likväl säljer jag en tjänst....

• Tyrell

>> Me81
    Det finns många yrken jag inte tycker skulle vara OK för min fru och ev. dotter. Därmed borde de inte kriminaliseras.
    Tjänst som tjänst, varför är sex inte OK om städhjälp är det?

• Tyrell

>>Bojangles
    Finns det någon som tar betalt för att aga barn?
    Misshandel är aldrig OK, sex kan vara underbart.

• Tyrell

>>Me81
    Det finns många lagliga tjänster jag aldrig skulle utnyttja, varför skulle jag vilja utnyttja prostitution bara för att det blev lagligt? Kom med argument och inte påhopp.

• Tyrell

>>Puss
    Folk får inte ha sex om de betalar för det, även om de vill....

>>Me81
    Det handlar om principen, tjänst som tjänst...
    Nej jag tror inte den prostituerade, man eller kvinna, njuter på jobbet. Men hur många känner du som njuter på jobbet?

Svar på tråden Ska man legalisera prostitution?