Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Ska man legalisera prostitution?

penelli,

Och jag svarade att det gällde alla lagar i proppen. Du måste läsa specifikt angående sexköpslagen. sid 210.

• FlamingRed

Alla,

Det är ju ingen hemlighet att alla dessa instanser avrådde mot lagen.

Och ingen av er som gillar lagen vill kommentera varför det är ok att gå emot deras inrådan.

Ingen som vill kommentera?

• FlamingRed

me81,

Snälla, kan du inte hålla dig till diskussionen? Du är både off-topic och postar personangrepp. Du kommer bli anmäld med den stilen.

Snälla?

• FlamingRed

pelinill,

Nej det som är halsbrytande är att man gick emot ALLA tunga instanser. Det har aldrig hänt förut.

Varför dom avrådde kan vi bara spekulera i när vi inte har referenser. Dock tycker jag det är störande att ha en lag ingen remissinstans godkänt.

Håller du intem ed?

• FlamingRed

pellinelli,

Jag förstår vad du menar, men jag kallar det inte kurage att gå emot remissinstanser. Jag kallar det hemskt, och blir rädd för vilken nästa lag som kommer godkännas mot alla instansers inrådan.

• FlamingRed

Lilith,

Prostitution är lagligt i princip alla andra länder, det är sverige som är undantaget.

• FlamingRed

Lilith,

Samma fundament som i alla andra affärstransaktioner. Ditt jobb, blocket, eller på massage-kliniken.

• FlamingRed

lilith,

du pratade om fundamentet, vilket är samma som på blocket. Ta pengar för något man inte annars skulle "gett" bort gratis.

Du nämnde inget om heroin?

Svar på tråden Ska man legalisera prostitution?