Inlägg från: Vilja78 |Visa alla inlägg
  • Vilja78

Lantlig/Romantisk inredning!

Underbar tråd!!! Härligt att frossa i den snyggaste av alla inredningsstilar! Jag längtar så tills vi ska flytta till vår nya lägenhet i oktober så att jag kan sätta igång att shoppa loss.

Nu vill jag ha lite råd. Jag letar nämligen med ljus och lykta efter ett skåp att ha tvn i, så att man kan stänga till och dölja den när man känner för. Jag är tokig i vitt och vill ha så mycket vitt som möjligt till mitt nya hem, men kan inte lyckas hitta något sådant skåp i vitt. Jag funderar på att köpa  och måla det vitt samt köpa riktigt snygga knoppar. Vad tror ni om det? Skulle det bli lyckat, eller?

• Vilja78

Tack för smakråd och tips! Jag har bestämt mig för att göra det. Jag ska nog lämna in den och få den sprutlackerad. Det känns som att det blir lättast så...Mindre stök när man har småbarn.
    Jag har även bestämt mig för att sätta träpanel på en vägg. Hur/var köper jag det? Är det färdigmålat i vitt? Är det svårt att sätta upp? Finns det massor av olika typer?

• Vilja78

Vad roligt att det var fler som observerade de där fina påslakanen. Jag har dessvärre inte beställt några, men det såg JÄTTEFINA ut.

Jag är så bekväm av mig vad gäller det där med målning...Får se hur jag gör. Du har rätt i att det är snyggare med lite mer matt finish.

Vårt arbetsrum/kommande arbetsrum (eftersom vi inte flyttat in ännu) har jag beslutat mig för att placera i klädkammaren. Jag har inte tänkt så mycket mer på hur jag ska lösa det i detalj ännu men det vore ju kul om man kunde lyckas få samma stil därinne.
    Jag vet PRECIS vilket dataskåp du menar Amoroso. Jag har själv spanat på det. Mitt enda dilemma var det samma som du påpekar. Alla dessa svarta knoppar. Att måla det kan nog bli lyckat.

• Vilja78

Juliah: Var var loppisen?! Vill också gå!!!

• Vilja78

Samla: Vad lustigt! Vi håller på och funderar kring exakt samma sak! Bägge de där sängarna är jättefina...synd bara att de är i Malmö... Jag tycker också bäst om när det bara finns en huvudände, det gör att sängen ser mindre ut också.

• Vilja78

Vilka priser de har på möbelgrossen!! Fattar inte riktigt hur det funkar bara...Är det som ett stort lager där de säljer möblerna direkt? Man kan väl bara gå dit de datum som de annonserar ut om jag förtått det hela rätt?

• Vilja78

En smakrådsfråga: Jag har vita köksluckor och vitt kakel med bänkskiva i massiv valnöt. Min spis kommer att vara grå och spiskåpan rostfri. Kan jag ha knoppar i guldfärg alt bronsfärg som är oxiderade? Ser det knäppt ut ihop med spisen och fläkten som är gråa? Håller på bli galen när det gäller att hitta rätt beslag.

• Vilja78

Oxiderat smide? Hur ser det ut? Kan du fixa fram någon bild?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!