Inlägg från: Våran lilla familjs |Visa alla inlägg
  • Våran lilla familjs

Lantlig/Romantisk inredning!

Hej!

Vi håller på att renovera ett hundra år gammalt hus & skall snart börja inreda det! Skoj!
    Vi har köpt sängen "Wilma" från MIO & letar nu garderober. Tyvärr har vi bara ca 1,5 m brett att bygga garderob... Ngn som har förslag - vi vill fortsätta med våran lantliga, vita & romantiska stil även här...

• Våran lilla familjs

Samla>>
    Vilken bra idé! Kan man hänga ngt i en sådan kombination oxå?

Sedan så har vi en vägg (fotändan av sängen) som är ca 1,5 m lång oxå, där vi kanske skall ha ngn slags låg byrå med sittkuddar ovanpå kanske?
    Tyvärr kan vi inte ha ngn garderob på den väggen för det finns ett fönster (stort, ca 2 m brett) där.

Åhhh, vi har ingen förvaring!

• Våran lilla familjs

Hej igen!
    Jag TROR att jag fattar !
    VILKA hängare menar du från IKEA?

Alternativ 1: Hyllor underst & stålvajer att hänga kläder/galgar på överst

Alternativ 2: Byrå vid fotändan & en kombination med "hängare" och hyllor vid andra väggen.

• Våran lilla familjs

juliah>>
    Ja, sekelskiftshus är underbart med saknar oftast HELT förvaring. Det är verkligen en utmaning!
    Jag är van att ha typ 3-4 stycken 60-garderober, så det är en stor omställning...
    Hur stor garderob har Ni i erat sovrum?
    Har eran lilla kille en egen garderob i sitt rum?
    Vi skall så småningom inreda barnkammare i nuv. "gästrummet" och fårväl hitta på ngn smart förvaring där oxå... Men det blir inte förrän tidigast 2008 !

Finns det ngn beskriving på hur man gör en sådan garderob med vajer och så? Skall försöka "bygga" den själv, eftersom sambon har fullt upp med huset redan som det är. JAG står för inredningen !

• Våran lilla familjs

Nu har jag skissat fram ett förslag hur det skall se ut...
    Men vilket tyg skall jag välja att hänga på vajern?
    Finns det förresten vajer-hörn?
    Vi har HIMLA:s "silduk" i vitt linne i fönstret i sovrummet...
    Vad tycker Ni?

Skall åka till IKEA i morgon förmiddag...
    Tack för alla tips & idéer!

• Våran lilla familjs

Denna arbetslampa köpte jag till vårat arbetsrum...
    Har vita benbockar som jag lagt en gammal vit spegeldörr på med en glaskiva ovanpå... Vita hyllor (IKEA:s) med vita korgar (Brukas) ovanför....

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=43261&langId=-11&categoryId=15767&chosenPartNumber=80052655

• Våran lilla familjs

Samla>> Ok, den var finare ! Jag vill oxå ha nära till Ilva - sååå mkt fiiiiint!!!

• Våran lilla familjs

Kan man inte beställa på från Ilva på nätet... Jag har 50 mil till Malmö !

• Våran lilla familjs

.. Ja, eller öppna en egen "ILVA-butik" i Göteborg eller så...
    Själv bor jag i Hjo, vid Vättern... Lååååångt i från Malmö...

• Våran lilla familjs

Vad väntar du på då hihi?!!
    Jag skall försöka övertyga sambon om att vi mÅSTE åka till Malmö !

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!