Inlägg från: Våran lilla familjs |Visa alla inlägg
  • Våran lilla familjs

Lantlig/Romantisk inredning!

Amoroso>>
    Ja, Cottage-serien" är tokfin! Värd varenda krona !
    Vi skall börja totalrenovera nedervåningen på vårat hus nästa vecka - så senare i höst så blir det storköp på MIO ! Vi skall oxå ha åtta stolar till bordet. Har Ni dem med klädsel eller utan?
    Sambon tycker att jag är galen som vill ha det tokdyra skåpet (det vita) - men det kommer bli såååå fint! Lägger ALLA pengar på huset just nu!
    Men, det fattas ju liksom lite inredning när man flyttar från en liten 2:a till ett stort hus!

• Våran lilla familjs

Amoroso>> Nää, riktigt "färdig" blir man väl aldrig... Men det skall bli skönt när allt är renoverat inne - sedan har vi "bara" utsidan" kvar... Hihi...
    Och på ett gammalt trähus finns det ALLTID något att pyssla med!

Mmm, det krävdes liiiite övertalning tills min älskling gick med på att köpa skåpet !
    Det finns stolar med klädsel, enfärgat eller randigt och utan klädsel. Vet inte riktigt vilka vi skall välja. Kanske de utan?

• Våran lilla familjs

Millface>> Hur såg bordet ut i verkligheten? Kan man jämföra det med det på MIO (Rosie)? Verkar det ok i kvalitén??

• Våran lilla familjs

Rut>> Vi håller oxå på med våran trappa...
    Vi har dock varit tvugna att skrapa bort ett tjockt lager av nålfilt & lim innan vi kunnat se träet under... Riktigt tidskrävande & jobbigt!
    Fattar inte hur ngn kunnat tycka att korkmatta är finare i trappan än trä?!!
    Just nu håller min sambo på att slipa trappan...
    Nu är frågan; skall vi vitluta & lacka med matt golvlack ELLER vitmåla hela trappan...
    Låter bra med halkskydd i färgen. Kanske kan man blanda i sådant i golvlack oxå??

På väggarna har vi en matt väggfärg i alcros "tofu" & snedtaket är målat med sidenmatt vit takfärg.
    Vad skulle NI gjort med trappan???

NyfikenRosa>> Tokfin dörrmatta. Kan man köpa den som du visade bild på nätet? Kommer aldrig hitta en sådan i närheten där vi bor... Liten stad med litet utbud liksom.

• Våran lilla familjs

Vi har målat med Alcros "Duva" i köket & i sovrummen & hallen har vi som sagt "Tofu"...

Ska kolla upp "Mullvad" & "Strand" oxå! Låter fina...

Kan verkligen inte bestämma oss för om vi skall måla trappan vit, eller vitluta & lacka med matt golvlack.
    Vad skulle ni gjort?

• Våran lilla familjs

Rut>> Pärlsponten på väggarna i trappan är målade med Alcros "Tofu" & snedtaket & taket med helmatt vit färg...Hallen är oxå målad med "Tofu".
    Vad tror du bli finast att ha för färg på trappan då?

Guldrosen>> Ja, "Fågel Blå" är en mysig butik. Bra priser oxå!
    Var du på "Iems" på A6 oxå? De har bl.a Sia, Bruka & en massa annat fint.

• Våran lilla familjs

Elisia>> "Tofu" är från 06-kollektionen, liksom "Duva".

• Våran lilla familjs

... Och jag bor oxå låååångt i från Göteborg & Stockholm & Ilva i Malmö ... Sorry att jag nämnde "Ilva"...

• Våran lilla familjs

Turbon>> Ja, OM vi får trappan så pass fin efter slipningen att vi slipper måla över den - så är vitoljat absolut ett alternativ.

I övriga rum är golven s.k skurgolv, dvs vitlutade & vitsåpade, utom köket som är vitlutat & lackat med matt golvlack.

• Våran lilla familjs

Turbon>> Ja, det är ett riktigt jobb!! Men det jobbigaste var att skrapa bort all nålfilt & lim som de fäst korkmattan med i HELA trappan & hallen både uppe & nere.
    Men det kommer bli skönt sedan när det är klart!
    Har du ngn blid på eran trappa?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!